PREMINUO LEGENDARNI RUSKI VOJNI PILOT: Izvršio najtežu operaciju u Černobilju, leteo iznad otvorenog reaktora!
LEGENDARNI ruski test pilot i Heroj Sovjetskog Saveza Gurgen Karapetijan preminuo je juče u 85. godini u Moskvi, piše TASS.
Kompanija "Ruski helikopteri", u kojoj je Karapetijan radio, izrazila je saučešće porodici i prijateljima čuvenog pilota.
Prema rečima generalnog direktora "Ruskih helikoptera" Nikolaja Kolesova, čiji je savetnik bio preminuli pilot, Gurgen Rubenovič Karapetijan je ceo svoj život posvetio služenju otadžbini i avijaciji.
- Zahvaljujući njemu mnogi tipovi helikoptera su poleteli, a neki od njih su postavili rekorde koji su zauvek proslavili naše letelice. Njegova hrabrost, herojstvo i posvećenost poslu uvek će služiti na primer svima nama. Zauvek će ostati u našim srcima - rekao je Kolesov.
Karapetijan je vršio probne letove na čak 39 tipova helikoptera, jedrilica i aviona, a ako uzmemo u obzir sve modifikacije - više od 100 tipova letelica! Proveo je više od 5,5 hiljada sati u vazduhu i leteo na svim tipovima helikoptera Mi.
- Vinuo se u nebo i testirao helikoptere Mi-26 i Mi-28, učestvovao u ispitivanjima letelica tipa Mi-2, Mi-6, Mi-10, Mi-14, Mi-24 i njihovih modifikacija. U periodu od 1962. godine do 1982. postavio je 10 svetskih rekorda u brzini i nosivosti na helikopterima Mi-6, Mi-10K, Mi-24 i Mi-26 - nabrojali su iz "Ruskih helikoptera" njegove zasluge.
Ipak, taj čuveni pilot će ostati upamćen kao deo tima koji je u maju 1986. godine izvršio najvažniju etapu u operaciji otklanjanja posledica nesreće u nuklearnoj elektrani Černobilj.
On je kao deo posade helikoptera Mi-26 izvršio najteži zadatak - zatvorio je reaktor kupolom teškom 15 tona i tako zaustavio radioaktivno zračenje.
Gurgen Karapetijan je rođen 9. decembra 1936. godine u Sverdlovsku (danas Jekaterinburg). Diplomirao je na Moskovskom vazduhoplovnom institutu 1961. Uporedo sa studijama bavio se jedriličarstvom i helikopterskim sportom u avio-klubu MAI.
Početkom šezdesetih godina se zaposlio u Konstruktorskom birou Mil, gde je brzo napredovao. Dobar deo njegove karijere bio je posvećen razvoju i testiranju jurišnih helikoptera tipa Mi-28N "Noćni lovac".
Mnogi događaji u Karapetjanovom životu bili su povezani sa jurišnim helikopterom Mi-28N "Noćni lovac". Prvi put ga je podigao u nebo, a potom i prikazao na čuvenom mitingu u Le Buržeu 1989. godine. Bio je jedan od glavnih pristalica stvaranja jurišnog helikoptera sa dva člana posade, i u mnogo čemu je doprineo stvaranju izgleda savremenih helikoptera.
Preporučujemo
RUSKI DIPLOMATA O ZAPADNIM SILAMA: Zaboravili su da rešavaju probleme civilizovano
08. 12. 2021. u 09:07
BAJDENOV SAVETNIK O "SEVERNOM TOKU": To je poluga pritiska protiv "ruske agresije"
08. 12. 2021. u 07:39
KAKO SU EKSPLODIRALI PEJDžERI KOD GOTOVO 3.000 LjUDI? Postoje dve teorije, a jedna je posebno zastrašujuća
OKO 2.800 ljudi, među kojima i veliki broj pripadnika libanskog oružanog pokreta Hezbolah, koji podržava Iran, kao i lekari, povređeni su u utorak nakon što su im eksplodirali pejdžeri kojima su komunicirali.
17. 09. 2024. u 21:06
OŠTRO UPOZORENjE MOSKVE BAJDENU, ŠOLCU I MAKRONU: Moćnije oružje od vašeg je spremno
PREDSEDNIK SAD Džozef Bajden, nemački kancelar Olaf Šolc i predsednik Francuske Emanuel Makron mogu isprovocirati sukob koji može dovesti do nepovratnih posledica, rekao je danas predsednik Dume Rusije Vjačeslav Volodin na plenarnoj sednici.
17. 09. 2024. u 17:35
OSMANLIJE SU UČILE SRPSKI: Koje naše reči Turci i danas koriste
KADA se povede razgovor o srpskom jeziku često se govori o turcizmima, odnosno rečima koje su iz turskog ušle u naš jezik i tu se "odomaćile" tokom viševekovne otomanske prisutnosti u Srbiji. Međutim, malo se zna da su i naša kultura i jezik imali značajan uticaj na turski. Jedan od pokazatelja istorijskog značaja srpskog jezika jeste, između ostalih, i njegov status u Osmanskom carstvu.
21. 09. 2024. u 19:21
Komentari (2)