DVOSTRUKI PROBLEM ZA RUSIJU: Kijev želi F-16 da spoji sa raketama Taurus (VIDEO)

П. З. С. / bulgarianmilitary.com

07. 11. 2023. u 18:26

NEDAVNO je grupa ukrajinskih avijatičara krenula na module za obuku na F-16 u Sjedinjenim Državama. Pentagon je otkrio da se prospekt za učenje ovih ukrajinskih pilota, koji se prvenstveno fokusira na manevrisanje američkim borbenim avionima, pridržava vremenskog okvira od pet do devet meseci.

ДВОСТРУКИ ПРОБЛЕМ ЗА РУСИЈУ: Кијев жели Ф-16 да споји са ракетама Таурус (ВИДЕО)

Foto

Većina ukrajinskih borbenih eskadrila opremljena je mašinama iz sovjetske ere, uključujući Mikojan MiG-29 Fulkrums i Suhoj Su-27 Flankers.

Međutim, sa rastućom potrebom za povećanom vojnom veštinom u vazduhu kao odgovorom na kontinuirano rusko neprijateljstvo, Ukrajina stoji na pragu mogućnosti da primi F-16 nakon uspešnog završetka obavezne obuke svojih avijatičara.

Tokom javnog obraćanja 31. oktobra, portparol Pentagona Patrik S. Rajder je pretpostavio da individualne kompetencije pilota na kraju određuju ishod faze obuke.
Prema Rajderovoj izjavi, „Pentagon predviđa trajanje od pet do devet meseci za ukrajinske avijatičare da uspešno završe režim obuke F16 u Arizoni. Konačan ishod zavisi od individualnih kompetencija dotičnih pilota."

Sjedinjene Države su ranije nagovestile da bi početna grupa ukrajinskih pilota koji učestvuju u obuci F-16 potencijalno mogla da se završi obuku u roku od tri meseca, sa naknadnim rasporedom učešća na bojnom polju.

Trenutno, ukrajinski piloti su pod okriljem 162. krila Nacionalne garde vazdušne vojske Arizone, jedinice koja je izričito posvećena podučavanju međunarodnih korisnika o nijansama funkcionisanja vazdušnih lovaca četvrte generacije.

Pre nego što su započeli praktičnu obuku, piloti su prošli jezičke vežbe u Centru za engleski jezik Instituta za jezike MO, koji se nalazi u San Antoniju, u Teksasu. Slična grupa ukrajinskih avijatičara, stacioniranih u Evropi, istovremeno usavršava svoje veštine na simulatorima F-16.

Pored toga, Sjedinjene Države su predložile dalji plan koji nastoji da obuči skoro 200 ukrajinskih članova zemaljskog osoblja za servisiranje ovih modernih aviona nakon njihovog modula za obuku jezika.

Od prethodne godine, ukrajinski predsednik Vladimir Zelenski glasno se zalagao za nabavku borbenih aviona F-16 kako bi pojačao kapacitete Ukrajine da se odupre ruskim napadima.

Tokom leta, međunarodna koalicija predvođena Danskom preuzela je dirigentsku palicu da započne obuku ukrajinskih avijatičara na američkim lovcima F-16. Štaviše, Holandija, Danska i Norveška su se uključile u svoje obaveze da naoružaju Ukrajinu ovim borbenim avionima nakon završetka modula obuke.

20. avgusta, zajedničkim sporazumom, Holandija i Danska su obećale da će Ukrajini dostaviti 61 avion, pri čemu će prva isporučiti 42, a druga 19. Nakon ovog razvoja događaja, Norveška je takođe obećala solidarnost sa Ukrajinom, obećavajući da će isporučiti F-16 .


POSLE ŠEST MESECI

Pored potrage za borbenim avionima F-16, Ukrajina je takođe bila neumorna u svojim naporima da od Nemačke nabavi krstareću raketu Taurus. Bez obzira na to, Berlin se uporno uzdržavao od omogućavanja transfera ove raketne tehnologije dugog dometa u Kijev.

Ipak, predviđa se da će integracija sistema Taurus u ukrajinske avione, zajedno sa neophodnim protokolima obuke, trajati najmanje šest meseci.

Taurus KEPD 350E je proizvod zajedničkog ulaganja, kulminacija napora saradnje između MBDA Deutschland GmbH i Saab Dynamics AB, koji rade zajedno pod korporativnim entitetom Taurus Systems GmbH.

Izvršni direktor kompanije Taurus Systems GmbH Joachim Knopf – zajedničkog preduzeća između MBDA Deutschland i Saab Dynamics – otkrio je da bi integracija krstareće rakete Taurus u stari ukrajinski borbeni avion Su-24 mogla trajati nekoliko meseci, uz dodatnih tri do četiri meseca za odgovarajuću obuku posade.

Foto Tanjug/AP

Da bi se Taurus integrisao u borbeni avion F-16 namenjen za Ukrajinu, stručnjaci predviđaju da će biti potreban vremenski okvir od 12 do 18 meseci, zbog složenosti.

Kao dodatnu vrednost, Knop je naglasio da je Taurus već u funkciji sa borbenim avionima Luftvafea Tornado, španskog vazduhoplovstva EF-18 i F-15K vazduhoplovstva Republike Koreje, što ga čini dokazanim oružjem. Prema njegovom mišljenju, do 2028. Jurofajter (Eurofighter) će takođe biti kompatibilan sa Taurosom.

Karakterišući Taurus kao raketu za uništavanje bunkera opremljenu inteligentnim programabilnim upaljačem, sposobnim da detektuje slojeve kada prodire u metu, Knop je precizirao da raketa može da postigne brzinu od 900 km/h dok leti na visini od samo 50 metara.

Pored toga, on je podvukao sposobnost projektila da se odupre ometanju, posebno u geopolitički osetljivim regionima kao što su Baltičko i Južno kinesko more. Njegov dizajn zamašnog krila, dodao je, mogao bi povećati njegov domet za čak 10%.

Ipak, proizvodnja Taurusa trenutno nije u toku. Kompanija je navela da njihova spremnost da ponovo počnu proizvodnju projektila Taurus zavisi od direktive nemačkog kancelara Olafa Šolca u vezi sa isporukom projektila Taurus Ukrajini.

Ponovni početak proizvodnje Taurusa, prema procenama, može zahtevati oko godinu dana priprema. Ovaj vremenski okvir bi se potencijalno mogao produžiti u slučaju zastoja u vezi sa elektronskim komponentama i eksplozivima.

BONUS VIDEO - RUSKA PACIFIČKA FLOTA: Izvođenje vežbe odbrane Severnog morskog puta

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

KAD IZGUBI FINALE SKOČIO BIH SA 60. SPRATA: Trener Danila Medvedeva ipak optimista, cilja na novu veliku titulu