UKRAJINCI GUBE DRAGOCENE BORBENE AVIONE: Rusi ih uništavaju "lancetima"

Марко Колашинац
Marko Kolašinac

15. 06. 2024. u 14:42

VAZDUHOPLOVSTVO Ukrajine gubi vredne borbene i jurišne avione. Vazduhoplovna baza ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva Dolgincevo jedna je od najugroženijih baza u Ukrajini. Smeštena u blizini grada Krivi Rog, blizu linije fronta na jugu Ukrajine, baza je u dometu najboljih ruskih dronova Lancet.

УКРАЈИНЦИ ГУБЕ ДРАГОЦЕНЕ БОРБЕНЕ АВИОНЕ: Руси их уништавају ланцетима

Foto: Printskrin Iks

Od kada je proširena verzija Lanceta – Z-53 – debitovala u avgustu, bespilotne letelice napadaju Dolgincevo svakih nekoliko nedelja, gađajući sve ratne avione parkirane na otvorenim pistama baze, piše Forbs.

Za devet meseci, Lanceti su pogodili najmanje četiri aviona u Dolgincevu: dva MiG- 29 i dva Suhoj Su-25. Prva dva napada, prošle jeseni, iznenadila su ukrajinsko vazduhoplovstvo – i raznela par MiG-ova. Treći napad, u novembru, očigledno je pogodio neupotrebljiv Suhoj koji je korišćen kao mamac.

Ali kako će ukrajinsko vazduhoplovstvo opravdati da je pogođen očigledno funkcionalni Su-25 koji je pogodio Lancet u utorak ili neposredno pre? Na video snimku koji je postavio ruski izviđački dron vidi se kako jedan Lancet juri ka parkiranom Su-25 i raznosi ga u komade. Nema naznaka da je ovaj Suhoj bio mamac.

Ukrajinci svesni problema sa protivvazdušnom odbranom

Ukrajinska vlada zna da ima problem protivvazdušne odbrane. Nedavno je ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski rekao da je protivvazdušna odbrana „najveći deficit njegove zemlje“.

Nije bez razloga Holandija prošlog meseca organizovala hitnu isporuku dodatnih radara i protivvazdušnih sistema.

U zavisnosti od toga kako ukrajinsko vazduhoplovstvo primeni ove nove sisteme, Dolgincevo bi moglo da ima bolju zaštitu – i to uskoro. Do tada bi ukrajinski avioni mogli dobro da izbegnu korišćenje te baze.

Su-25 može da preleti nekoliko stotina milja sa punim rezervoarima goriva. Jurišni avion ne mora da poleti iz Dolginceva da bi stigao do linije fronta u južnoj Ukrajini. Vazduhoplovstvo Ukrajine ima oko 20 velikih vazdušnih baza, desetine manjih aerodroma, pa čak i putne piste širom zemlje.

Osim toga, ukrajinske borbene eskadrile često deluju nepredvidivo kako bi otežale stvari Rusima. Njihovi piloti „skoro nikada ne poleću i ne sleću na istu pistu“, rekao je general Džejms Heker , komandant američkih vazduhoplovnih snaga u Evropi i Africi.

Severna Makedonija je donirala četiri Su-25

Ukrajinci ovog leta, pa čak ni ove godine, neće ostati bez aviona Su-25. Vazduhoplovstvo je ušlo u rat sa oko 30 potpuno operativnih Su-25 plus još 13 koji su bili na remontu.

Severna Makedonija je donirala četiri viška Su-25, a ukrajinski tehničari su obnovili i popravili neke od otprilike 30 starijih Suhoja koji su bili u skladištu od pada Sovjetskog Saveza 1991. godine.

Dodatni avioni su nabavili više nego nadoknadili 18 Su-25 koje su Ukrajinci izgubili u borbama, uključujući i onaj oboren u Dolgincevu ove nedelje. Moguće je, čak i verovatno, da 299. taktička eskadrila – jedina ukrajinska jedinica Su-25 – sada ima više aktivnih aviona nego kada je Rusija ušla u rat protiv Ukrajine pre 28 meseci.

Ali to ne znači da bi Vazduhoplovstvo trebalo da troši savršeno dobre jurišne avione tako što će ih parkirati na otvorenom u najranjivijoj ukrajinskoj vazdušnoj bazi, zaključuje Forbs.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

HRVATSKA GLEDA I NE VERUJE: Ovako sada izgleda Hrvat kome je Srbin, saigrač, slomio kosti lica (FOTO)