RUSKI I KINESKI AVIONI DIGLI UZBUNU U NATO: J-16 i Su-35 zajedno pratili bombardere iznad Pacifika

Марко Колашинац
Marko Kolašinac

03. 12. 2024. u 18:50

KINESKA Narodnooslobodilačka vojska i Ruske vazdušne snage završile su zajedničku patrolnu misiju iznad zapadnog Pacifika 30. novembra, koristeći svoje glavne klase bombardera, H-6 i Tu-95, kao i niz pomoćnih letelica.

РУСКИ И КИНЕСКИ АВИОНИ ДИГЛИ УЗБУНУ У НАТО: Ј-16 и Су-35 заједно пратили бомбардере изнад Пацифика

Foto: Profimedia

Patrola je vodila avione iznad Japanskog i Istočnog kineskog mora, a zatim iznad Pacifika.

Dve zemlje su od kraja 2010-ih sprovodile više zajedničkih patrola bombardera, sa značajnim dostignućem u junu, kada su dva H-6 i dva Tu-95 delovala izvan Pacifika u blizini obala Aljaske.

J-16 i Su-35 zajedno na nebu

Posebna karakteristika najnovije vežbe bila je uključivanje dve rivalske klase lovaca, kineskog J-16 i ruskog Su-35, koji su pratili bombardere u delovima patrole. J-16 sve više čini kičmu kineske flote lovaca, sa procenjenih preko 350 jedinica u upotrebi, dok Rusija ima manji broj od preko 120 Su-35, koji su koncentrisani u Istočnoj Evropi i na Dalekom istoku Rusije.

Foto: Profimedia

J-16 i Su-35 imaju zajedničko poreklo kao derivati najsposobnijeg sovjetskog lovca za vazdušnu superiornost, Su-27 "Flanker". Oba su nazvana „Super Flankeri“ i na različite načine revolucionisala su performanse ove platforme. Oba aviona su zadržala dug domet, visoku manevrabilnost pri svim brzinama, kao i mogućnost nošenja velikog radara i velikog broja raketa, čime nadmašuju sve zapadne konkurente po tim karakteristikama.

Karakteristike Su-35 i J-16

Su-35 ima koristi od moćnijeg motora AL-41F-1S, koji omogućava veću brzinu penjanja, veću krstareću brzinu i kraće poletanje, a zahvaljujući vektoriranju potiska, postiže impresivne letne performanse pri niskim brzinama. J-16 je, međutim, značajno napredniji po svim drugim parametrima. Njegov trup koristi savremenije kompozitne materijale, a njegova avionska elektronika, radari i rakete su znatno sofisticiraniji.

Napredne mogućnosti J-16 smatraju se jednim od glavnih razloga zbog kojih Rusija nije uspela da proda velike količine Su-35 Kini. Oba aviona su optimizovana za različite vrste vazdušnog ratovanja. Su-35 je dizajniran da deluje u simbiozi sa kopnenim protivvazduhoplovnim sistemima kao što su S-400, dok je J-16 dizajniran da se direktno suprotstavi najnaprednijim lovcima neprijateljske flote.

Foto Tanjug/AP

J-16 poseduje najdužu klasu raketa vazduh-vazduh na svetu, PL-XX, koje su prvi put viđene na ovim avionima u decembru 2023. godine. Simulirane borbe u Kini pokazale su da J-16 može uspešno da se suprotstavi lovcima pete generacije, iako sa blagim nedostatkom.

Njegov glavni radar, zbog kombinacije veličine i sofisticiranosti, smatra se najmoćnijim među onima koji su trenutno raspoređeni na lovcima širom sveta. J-16 je značajno unapredila integracija tehnologija razvijenih za lovac pete generacije J-20, koji se smatra jednim od najsofisticiranijih aviona pored američkog F-35.

(Military Watch)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

ALBANCI U ŠOKU: Ne mogu da veruju uz koju pesmu je Srbin ušao u ring u Tirani (VIDEO)