RUSKI I KINESKI AVIONI DIGLI UZBUNU U NATO: J-16 i Su-35 zajedno pratili bombardere iznad Pacifika

Марко Колашинац
Marko Kolašinac

03. 12. 2024. u 18:50

KINESKA Narodnooslobodilačka vojska i Ruske vazdušne snage završile su zajedničku patrolnu misiju iznad zapadnog Pacifika 30. novembra, koristeći svoje glavne klase bombardera, H-6 i Tu-95, kao i niz pomoćnih letelica.

РУСКИ И КИНЕСКИ АВИОНИ ДИГЛИ УЗБУНУ У НАТО: Ј-16 и Су-35 заједно пратили бомбардере изнад Пацифика

Foto: Profimedia

Patrola je vodila avione iznad Japanskog i Istočnog kineskog mora, a zatim iznad Pacifika.

Dve zemlje su od kraja 2010-ih sprovodile više zajedničkih patrola bombardera, sa značajnim dostignućem u junu, kada su dva H-6 i dva Tu-95 delovala izvan Pacifika u blizini obala Aljaske.

J-16 i Su-35 zajedno na nebu

Posebna karakteristika najnovije vežbe bila je uključivanje dve rivalske klase lovaca, kineskog J-16 i ruskog Su-35, koji su pratili bombardere u delovima patrole. J-16 sve više čini kičmu kineske flote lovaca, sa procenjenih preko 350 jedinica u upotrebi, dok Rusija ima manji broj od preko 120 Su-35, koji su koncentrisani u Istočnoj Evropi i na Dalekom istoku Rusije.

Foto: Profimedia

J-16 i Su-35 imaju zajedničko poreklo kao derivati najsposobnijeg sovjetskog lovca za vazdušnu superiornost, Su-27 "Flanker". Oba su nazvana „Super Flankeri“ i na različite načine revolucionisala su performanse ove platforme. Oba aviona su zadržala dug domet, visoku manevrabilnost pri svim brzinama, kao i mogućnost nošenja velikog radara i velikog broja raketa, čime nadmašuju sve zapadne konkurente po tim karakteristikama.

Karakteristike Su-35 i J-16

Su-35 ima koristi od moćnijeg motora AL-41F-1S, koji omogućava veću brzinu penjanja, veću krstareću brzinu i kraće poletanje, a zahvaljujući vektoriranju potiska, postiže impresivne letne performanse pri niskim brzinama. J-16 je, međutim, značajno napredniji po svim drugim parametrima. Njegov trup koristi savremenije kompozitne materijale, a njegova avionska elektronika, radari i rakete su znatno sofisticiraniji.

Napredne mogućnosti J-16 smatraju se jednim od glavnih razloga zbog kojih Rusija nije uspela da proda velike količine Su-35 Kini. Oba aviona su optimizovana za različite vrste vazdušnog ratovanja. Su-35 je dizajniran da deluje u simbiozi sa kopnenim protivvazduhoplovnim sistemima kao što su S-400, dok je J-16 dizajniran da se direktno suprotstavi najnaprednijim lovcima neprijateljske flote.

Foto Tanjug/AP

J-16 poseduje najdužu klasu raketa vazduh-vazduh na svetu, PL-XX, koje su prvi put viđene na ovim avionima u decembru 2023. godine. Simulirane borbe u Kini pokazale su da J-16 može uspešno da se suprotstavi lovcima pete generacije, iako sa blagim nedostatkom.

Njegov glavni radar, zbog kombinacije veličine i sofisticiranosti, smatra se najmoćnijim među onima koji su trenutno raspoređeni na lovcima širom sveta. J-16 je značajno unapredila integracija tehnologija razvijenih za lovac pete generacije J-20, koji se smatra jednim od najsofisticiranijih aviona pored američkog F-35.

(Military Watch)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

MI SMO USPAVANI DIV, DRUGO MESTO NA TABELI NIJE OPCIJA! Prvo obraćanje novog trenera Partizana od kad je stigao u klub