GUBE 400 MILIONA DOLARA NA SAT: U Sueckom kanalu blokirano 185 brodova
BLOKADA Sueckog kanala zbog nasukanog mega-broda kontejnera Ever Given "guta" oko 400 miliona dolara prometa na sat, prema podacima brodarskih kompanija i izdavačke kuće Lojds List, izvedenim na osnovu približne vrednosti robe koja se svakodnevno transportuje ovim morskim koridorom.

Foto: Tanjug/AP Photo
Lojds procenjuje da brodski transport ovim kanalom prema zapadu iznosi približno 5,1 milijardu dolara dnevno, a prema istoku oko 4,5 milijardi dolara dnevno, što znači da je ukupna dnevna šteta skoro 10 milijardi dolara svakog dana.
Prema pisanju agencije "Blumberg" na prolazak Suecom čeka oko 185 plovila, dok Lojds procenjuje da ih ima 165.
Prema Svetskom savetu za brodarstvo, dnevna propusna moć Sueckog kanala je 106 plovila. To znači da će nakon deblokiranja kanala biti potrebna bar još dva dana da se raščisti gužva sa "zarobljenim" brodovima.
Blokada dodatno pogoršava već napregnutu situaciju u lancu snabdevanja, kaže Jon Gold, potpredsednik za lance snabdevanja i carinsku politiku američke Nacionalne federacije trgovaca na malo, prenosi CNBC.
„Mnoge kompanije se još uvek bore s problemima zagušenja u lancu snabdevanja i kašnjenjima koja su proistekla od pandemije. Nema sumnje da će kašnjenja zbog situacije u Suecu izazvati dodatne probleme“, dodaje on.
Suecki kanal, koji razdvaja Afriku od Azije, jedna je od najprometnijih morskih trgovinskih ruta na svetu, kojom se obavlja približno 12 posto ukupne svetske trgovine. Tečni prirodni gas, sirova nafta i naftni derivati koji se izvoze preko ovog koridora, imaju udeo od pet do 10 posto u globalnom brodskom prevozu energenata. Ostatak prometa čine raznovrsni proizvodi, od kamina do odeće, nameštaja, mašina, auto-delova...

Foto: Tanjug/AP Photo
„Suština ovog problema zavisi od toga koliko će vremena biti potrebno da se Ever Given pomeri. Američki uvoznici trenutno se suočavaju sa kašnjenjem od tri dana, što će se povećavati sa produžavanjem blokade“, ocenjuje Alan Baer, predsednik logističke kompanije OL USA LLC.
Baer, koji ima kontejnere s robom na brodovima blokiranim u oba smera Sueckog kanala, navodi da će, ako kanal ostane zatvoren, brodovi biti preusmereni na Rt dobre nade, da zaobiđu rog Afrike, što će produžiti putovanje za još sedam do devet dana.
Preporučujemo

PORODICE U ŠOKU NAKON ŠTO SU OTVORILE KOVČEGE SA TELIMA: Nove bizarnosti nakon pada aviona u Indiji
SIN žene koja je poginula u padu aviona kompanije Air India izjavio je za Bi-Bi-Si da su u kovčegu s telom njegove majke pronađeni i „drugi ostaci“.
23. 07. 2025. u 16:49

EKSKLUZIVNI SNIMCI HAPŠENjA ŠIPTARSKOG TERORISTE: Ovako je pao bivši pripadnik OVK u Svilajncu, evo za šta se sumnjiči (VIDEO)
ŠIPTARSKI terorista i bivši istaknuti pripadnik terorističke OVK Halili Lulzin, uhapšen je danas u Svilajncu, u zajedničkoj akciji Bezbednosno-informativne agencije, Službe za otkrivanje ratnih zločina UKP MUP-a Republike Srbije, a u saradnji sa Tužilaštvom za ratne zločine.
22. 07. 2025. u 20:54

NAUČNICI U STRAHU - RIZIK OD NESTANKA: Ada Bojana i Bokokotorski zaliv u opasnosti - more nikada nije bilo takvo
NIVO Jadranskog mora će, prema projekcijama, do kraja veka porasti 35 centimetara (cm), što će ugroziti obalska područja, posebno područje Ade Bojane i delove Bokokotorskog zaliva, navodi se u prošlogodišnjem Nacrtu Nacionalnog plana Crne Gore za prilagođavanje na klimatske promene.
25. 07. 2025. u 08:55
Komentari (1)