USLUGE I TEHNIKA NAJVEĆI PROBLEM! Koje žalbe građani najčešće upućuju potrošačkim organizacijama u Republici Srpskoj
KUPLjENI frižideri, bojleri, veš-mašine koji se pokvare nakon mesec dana rada ili oštećena obuća i odeća, pa iznenadni dugovi i uvećani računi za struju, vodu ili odvoz smeća, najčešći su razlozi zbog kojih se potrošači u Republici Srpskoj žale i zahtevaju reklamaciju, pokazuju poslednji podaci.
Foto "Kozarski vijesnik"
- Građani su se od početka ove godine najviše žalili na neprihvatanje reklamacija za tehničke proizvode, odeću, obuću, telekomunikacione i komunalne usluge i druge ekonomske usluge. Reklamacije su rešavane na različite načine. Trgovci su potrošačima vraćali novac ili im zamenjivali proizvode novim - kažu u Inspektoratu RS.
Ipak, u udruženjima za zaštitu potrošača smatraju da građanima treba zaštita odnosno pomoć kod ostvarivanja prava kao kupaca.
- Građane često prevare davaoci usluga, jer nisu dobro informisani i nisu proverili kakva su njihova prava - smatra direktorka prijedorskog Udruženja za zaštitu potrošača "Don" Murisa Marić.
Ona pojašnjava da građani pored problema kod kupljene raznorazne robe, pre svega, tehnike ili obuće i odeće, najviše problema imaju sa komunalnim uslugama.
- Plaćanje dugovanja za odvoz smeća, struje, toplotne energije, vode ili TV takse su najčešći problemi naših građana. Javna preduzeća često fakturišu građanima račune za dugovanja po osnovu komunalnih usluga i gde im nude reprograme. Upravo tim reprogramima javna preduzeća prikrivaju svoj loš rad, jer nisu na vreme upozorili potrošača da ima dug. To se mora učiniti već nakon neplaćena dva računa. Potrošači treba da se savetuju sa udruženjima potrošača kako bi dobili pravu informaciju da li je ponuđeni reprogram duga opravdan, a najčešće nije - ističe Marićeva.
OPREZ Građani u kupovini, Foto D. Dozet
Ona apeluje na građane da se obrate udruženjima kako bi zaštitili svoja prava i da ne prihvataju lako ponuđena rešenja, naročito oko otplate svojih dugova.
Dušanka Nikolić, portparol Inspektorata RS kaže da tržišna inspekcija RS svakodnevno u redovnom nadzoru kontroliše da li se preduzeća i firme pridržavaju odredaba propisa, kao što su izdavanje računa, isticanje prodajnih cena, deklarisanje, posedovanje garancije i drugo, što direktno doprinosi zaštiti potrošačkih prava.
- Po konkretnim reklamacijama potrošača, inspekcija je u prvih pet meseci izvršila 128 kontrola. U toku vršenja inspekcijske kontrole 74 reklamacije su uvažene i rešene na licu mesta, a 13 ih je rešeno nakon naloženih upravnih mera. U 28 kontrola utvrđeno je da reklamacije potrošača nisu bile opravdane - pojasnila je Nikolićeva.
UKUPNO 2.913 KONTROLA
ZA pet meseci ove godine republička tržišna inspekcija je izvršila 2.913 kontrola, od čega je 576 bilo sa utvrđenim propustima, koji su se najčešće odnosili na izdavanje računa, isticanje cena, vođenje poslovnih knjiga i evidencija, verifikaciju merila i dr.
POKROVSK PRED PADOM, RUSKI VOJNICI U CENTRU GRADA: "Situacija je više nego kritična, ubijaju nam ljude"
NAJMANjE 250 ruskih vojnika nalazi se u Pokrovsku, gde učestvuju u uličnim borbama i ubijaju ukrajinske vojnike, posebno operatere dronova, prenosi Ukrajinska pravda pozivajući se na oficire iz dve brigade koje deluju u tom području.
25. 10. 2025. u 19:17
STIŽE ZIMA KAKVA SE VIĐA JEDNOM U STO GODINA? Meteorolozi odgovorili na spekulacije o "zimi veka"
NEMAČKI portali su preplavljeni informacijama o ekstremnoj zimi, ulicama prekrivenim snegom i ekstremnim vremenskim uslovima koji prete zemlji.
23. 10. 2025. u 17:38
ZEMLjOTRES USRED DNEVNIKA: Voditeljka se obratila u strahu: "Nadam se da će biti sve u redu" (VIDEO)
DOK je čitala vesti u noćnom Dnevniku, prekinuo ju je zemljotres...
24. 10. 2025. u 19:43
Komentari (0)