"RAMPA" SPASAVA ŽIVOT NA PRUZI: Železničke nesreće u RS najčešće se dešavaju u okolini Banjaluke, Doboja i Prijedora
NEPAŽNjA pešaka i vozača automobila glavni je uzrok železničkih nesreća u Srpskoj, a krizna mesta na kojima se najčešće dešavaju su okolina Banjaluke, Doboja i Prijedora. Da bi se broj nesreća na prugama sveo na minimum, "Železnice RS" planiraju da ukinu pojedine prelaze, i da unaprede signalizaciju.
Nedavno je poginuo muškarac na pružnom prelazu Topolik u Prijedoru, kada je na njega dok je pešačio naleteo voz. Nije mu bilo spasa, i lekari su mogli samo da konstatuju smrt.
- Mašinovođa je videvši čoveka kako se kreće prugom, više puta davao zvučni sinal, međutim, tragedija se nije mogla izbeći - saopštili su iz "Železnica RS".
Pružni prelaz na kome se desila nesreća je bio obeležen trouglom i saobraćajnim znakovima na putu. Pitanje je da li je ovakva signalizacija sa tzv. Andrejevim krstom i saobraćajnim znakovima, dovoljna.
- Na teritoriji pruga ŽRS ima ukupno 246 putnih prelaza i svi su na odgovarajući način osigurani. Od tog broja 38 je obezbeđeno signalno sigurnosnom opremom od čega 25 svetlosnom i zvučnom signalizacijom i polubranicima, 13 sa mehaničkim branicima i 208 prelaza su slja saobraćajnim znakovima - rekli su za "Novosti" iz ŽRS.
MEŠTANI SE BUNE ZBOG RADOVA
ŽELEZINICE RS već godinama rade na uklanjanju pružnih prelaza koji nisu adekvatno obezbeđeni, što nailazi na negodovanje meštana.
- Oni se bune jer su navikli da koriste te alternativne prelaze, često u blizini imaju i obradiva zemljišta, zbog kojih ne žele da "zaobilaze". Međutim, ukidanje nebezbednih pružnih prelaza je prvenstveno korisno za njih, jer se tako smanjuje mogućnost nesreća - rekao je Mladen Petrović.
U ŽRS ističu da se tokom prošle godine dogodilo ukupno osam nesreća na prelazima kada je došlo do naleta voza na automobil.
- Lani je na prelazima smrtno stradalo jedno lice, a četiri su lakše povređena. Nije bilo naleta vozova na pešake. Najčešći uzroci železničkih nesreća na prelazima su nepažnja vozača automobila i nepoštovanje saobraćajnih propisa - istakli su ŽRS.
Prema izmenama Zakona o železnicama iz 2017., razdaljina između dva pružna prelaza mora biti najmanje dva kilometra, što često nije slučaj. Ovaj plan je u odnosu na prvobitni rok od pet godina, produžen do 2027.
- Na putnom pravcu Doboj - Novi Grad tokom 2023. planirano je uklanjanje mehaničkih branika na prelazu "Zalužani" nakon čega će taj prelaz biti obezbeđen svetlosno-zvučnom signalizacijom i polubranicima. Na prugama je ukupno 26 prelaza pokriveno sa video-nadzorom - naveli su iz ŽRS.
U Agenciji za bezbednost saobraćaja RS rekli su da ove godine imaju u planu da obave detaljnu analizu ukršatanja pruga i puteva, koja će se raditi zajedno sa ŽRS, MUP-om i AMS.
- Radi se o prelazima koji nisu obezbeđeni branicima i bezbedonosnim uređajima. Moraćemo da unapredimo bezbednost na tim područjima, a branik ili "rampa" svakako tome doprinosi - kaže za "Novosti" direktor Agencije za bezbednost saobraćaja RS Mladen Petrović.
ĐOKOVIĆ OTKRIO: Otrovali su me u Australiji, imao sam visok nivo teških metala u krvi
NAJBOLjI srpski teniser Novak Đoković otkrio je da je pre tri godine kada je deportovan iz Australije otrovan hranom u imigracionom hotelu, gde je bio smešten.
09. 01. 2025. u 21:40
AMERIKANCI OBJAVILI MAPE SA RATIŠTA: Rusija nastavlja prodor dublje u Ukrajinu, vraća teritoriju u Kurskoj oblasti (FOTO)
RUSIJA nastavlja da prodire dublje u Ukrajinu i vraća sopstvenu teritoriju u Kurskoj oblasti, pokazuju najnovije mape sa ukrajinskog ratiša koje je objavio Institut za proučavanje rata (ISW).
09. 01. 2025. u 20:45
TITOV SIN SE TUŽI SA HRVATSKOM: OZNA ga naterala da potpiše da se odriče nasledstva
IMANjE Josipa Broza Tita u Samoboru u Hrvatskoj, udaljeno samo kilometar od centra grada, nekada je bila jedna od njegovih privatnih rezidencija.
12. 01. 2025. u 20:00
Komentari (0)