BRENDIRALI SVOJ KROMPIR, DRENJINU, KAJMAK: U RS sve veći odaziv poljoprivrednih proizvođača za zaštitu domaćih proizvoda
KAKO bi proizvodi iz Srpske bili što prepoznatljiviji na tržištu, u toku je proces brendiranja domaćih poljoprivrednih proizvoda.

Romanijski skorup - kajmak / Foto SRNA
Na terenu su već brendirani drenjina i proizvodi od drenjine, kao i borički krompir, romanijski skorup - kajmak. Odaziv poljoporivrednih proizvođača iz cele RS je odličan. U Ministarstvu poljoprivrede RS kažu da je cilj postizanje prepoznatljivosti domaćih proizvoda kao što su potkozarsko voće, jagode i paprika roga iz Berkovića, slatinski paradajz, rogatički krompir, nevesinjski krompir, semberski kupus, i da se osigura da ti proizvodi nađu svoj put do ciljanih potrošača.
- Primenom odgovarajuće marketinške strategije, povećava se vrednost domaćim poljoprivrednim proizvodima i postižu se veća profitabilnost i tržišna konkurentnost, a istovremeno se utiče na svest potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda - ističe Aleksandar Macanović, portparol ministarstva poljoprivrede RS.
On kaže da će se kod brendiranja proizvoda na terenu maksimalno iskoristiti potencijal lokaliteta.

Borički krompir / Foto SRNA
- Za svaki izabrani proizvod, plan je da se u toku i nakon pokretanja brenda, radi istraživanje tržišta i navika potrošača, koje će usmeriti razvoj brenda na osmišljavanje naziva, vizuelnog identiteta i prezentacije, promocije i eventualnog proširenja brenda - poručuje Macanović i dodaje da je cilj brendiranja bolja pozicija proizvoda na tržištu.
Jelena Mićić iz Ministarstva poljoprivrede RS kaže da geografska oznaka porekla treba da štiti geografski naziv regiona gde se vrši prerada.
- Specifičnost ove zaštite je uslovljena uticajem geografske sredine, prirode, ljudskim faktorom, a prerada se odvija u označenom geografskom području. Savremeno tržište otvara realne uslove za širu proizvodnju, i izvornim, autohtonim prerađevinama daje mogućnost da postignu standardnu i stalnu vrednost. Tim proizvodima sa specifičnim svojstvima, proizvedenim u seoskim domaćinstvima, potrebno je organizovano otvaranje tržišta, naročito za one proizvode koji se donose sa udaljenih, nepristupačnih, planinskih područja, da dobiju mogućnost bolje realizacije na tržištu i realnu cenu - pojašnjava Mićićeva.
Ona kaže i da geografska zaštita porekla nije privilegija pojedinca, nego pripada svima koji žive na tom prostoru.
ZLATNE MEDALjE ZA SKORUP
PROIZVODNjA romanijskog skorupa - kajmaka je među prvim proizvodima iz RS brendirana. Članice udruženja "Romanijski skorup - kajmak" su na 86. Međunarodnom poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu osvojile dve zlatne medalje za mladi dimljeni kajmak i dimljene zarice. Geografsko područje gde se proizvodi romanijski skorup - kajmak su opštine Sokolac, Han Pijesak i Rogatica.
Preporučujemo

VEŠTAK OTKRIO JEZIVE DETALjE O DEČAKU UBICI: Evo zašto je Kosta pucao na čuvara škole, nije ga potreslo saznanje koga je sve ubio
ZAKLjUČILI smo da je Kosta bio sposoban da upravlja svojim postupcima u vreme izvršenja zločina i da ta sposobnost nije bila bitno smanjena. Postoji jedna kratkotrajna ometenost, za period u učionici za koji on kaže da nema sećanja, ali on je sve radio po planu. To ukazuje da je on upravljao svojim postupcima.
05. 06. 2025. u 17:05

SRPSKA POSLA: Nikola Jokić zapanjio svet! Vratio se u Srbiju i uradio OVO (VIDEO)
NIKOLA Jokić je najbolji košarkaš planete, ali dajte mu loptu i biće najbolji u svakom sportu. To je pokazao još jednom.
08. 06. 2025. u 08:54

VRTOGLAVA SUMA: Koliku nacionalnu penziju prima Ljiljana Blagojević
JEDNA od naših najistaknutijih dramskih umetnica Ljiljana Blagojević otišla je u penziju, a nalazi se među dvadesetčetvoro umetnika, koji će primaju nacionalnu penziju za doprinos kulturi.
07. 06. 2025. u 11:30
Komentari (0)