VOZ JE UVEK BRŽI: Kampanja za veću bezbednost na ukrštajima železničkog i drumskog saobraćaja na teritoriji Kruševca
NEDAVNE nesreće na pružnim prelazima u Srbiji,gde godišnje strada više od 20 lica, dovoljan su razlog da svi učesnici saobraćaja više obrate pažnju na ukrštaje železničkog i drumskog saobraćaja.

Foto: S.Babović
Na teritoriji Kruševca ih ima tačno-10(jedan obezbeđen branicima i polubranicima na Jasičkom putu i 9 sa trouglom preglednosti i vertikalnom signalizacijom).
Savet za bezbednost saobraćaja Kruševca i Izdavačka kuća „Epoha“ pokrenuli su kampanju za povećanje bezbednost na pružnim prelazima:na ukupno pet,u narednih 20 dana podeliće se 3.000 flajera sa upozorenjima i savetima koji se odnose na siguran prelazak pruge.Prelazi će biti i pregledani,a njihovo trenutno stanje,zajedno sa predlozima mera za pobošljanje bezbednosti- predstavljeni do kraja godine.
- Na sreću,nemamo zabeleženih nezgoda na pružnim prelazima,ali svake godine radimo ovu kampanju,kako bi svim učesnicima u saobraćaju skrenuli pažnju da vode računa, jer nemaju nikakve šanse u kontaktu sa vozom-napominje Dragan Blažić, ispred Saveta za bezbednost saobraćaja grada Kruševca. –Manja frekventnost određenih ukrštaja drumskog i železničkog saobraćaja ne znači da se potencijalno nezgode ne mogu dogoditi. Kampanju radimo na pet pružnih prelaza,kako bi što više građana dobilo informaciju o svim bezbednosnim rizicima koje nosi ukrštaj pruge i saobraćajnica.
Postavljanje rampi,napominje Blažić,zavisi od frekventnosti i ranga železničkog,odnosno drumskog saobraćaja.
-Ne postoji neobezbeđen pružni prelaz,samo postoje različiti načini obezbeđenja- podseća Blažić.-Manje frekventni, obeležavaju se trouglom bezbednosti, vertikalnom i horizontalnom signalizacijom, dok se polubranici i branci postavljaju na frekventijim ukrštajima.
Milenko Filipović,direktor IP „Epoha“, iznosi da su podaci u gradovima gde su rađena slična istraživanja ukazuju na trend smanjenja broja saobraćajnih nezgoda i dodaje da smatra kako je to neposredni rezultat preventivnih kampanja.
ŠTA SE SME, A ŠTA NE SME PORED PRUGE:
NAJVAŽNIJI saveti otštampani na flajerima koji se dele pored kruševačkih prelaza:Uvek kada se približavate prelazu puta preko železnike pruge, gledajte i pratite saobraćajnu signalizaciju,usporite i prilagodite brzinu, oprezno se približavajte, prekinite razgovor sa saputnicima,utišajte muziku,skinite slušalice,ne telefonirajte(to se izvesno i ne sme u saobraćaju),otvorite prozore i slušajte,pogledajte u oba pravca(voz može naići s obe strane), stanite ispred prelaza i kada nema znaka STOP. Ako se vozite u koloni,pustite vozilo koje je pred vama da pređe pružni prelaz, kako se ne bi dogodilo da morate stati na pruzi usled usporavanja ili zaustavljanja tog vozila.Tek kada i za vas ima dovoljno mesta iza tog vozila,startuje svoje i pređite preko pruge.
Preporučujemo

CEO ŠID TUGUJE ZA LEPOM MILANOM: Devojka (26) tragično preminula, danima se opraštaju od nje na društvenim mrežama
DEVOJKA Milana Mišić (26) iz Šida tragično je preminula 15. jula, a na večni počinak ispraćena je dva dana kasnije u pratnji neutešne porodice, prijatelja, rođaka i mnogobrojnih sugrađani koji se danima od nje opraštaju na društvenim mrežama.
27. 07. 2025. u 08:48

EKSKLUZIVNI SNIMCI HAPŠENjA ŠIPTARSKOG TERORISTE: Ovako je pao bivši pripadnik OVK u Svilajncu, evo za šta se sumnjiči (VIDEO)
ŠIPTARSKI terorista i bivši istaknuti pripadnik terorističke OVK Halili Lulzin, uhapšen je danas u Svilajncu, u zajedničkoj akciji Bezbednosno-informativne agencije, Službe za otkrivanje ratnih zločina UKP MUP-a Republike Srbije, a u saradnji sa Tužilaštvom za ratne zločine.
22. 07. 2025. u 20:54

NAUČNICI U STRAHU - RIZIK OD NESTANKA: Ada Bojana i Bokokotorski zaliv u opasnosti - more nikada nije bilo takvo
NIVO Jadranskog mora će, prema projekcijama, do kraja veka porasti 35 centimetara (cm), što će ugroziti obalska područja, posebno područje Ade Bojane i delove Bokokotorskog zaliva, navodi se u prošlogodišnjem Nacrtu Nacionalnog plana Crne Gore za prilagođavanje na klimatske promene.
25. 07. 2025. u 08:55
Komentari (0)