OD GIGANTA NI MRVICE: Preostali delovi Kraljevačke fabrike vagona u stečaju prodati za 498 miliona dinara
KRALjEVAČKA Fabrika vagona (FVK) u stečaju, sa sedam pogona u sastavu koncerna - kako je objavila Agencija za licenciranje stečajnih upravnika - prodata je na javnom nadmetanju konzorcijumu koji čine kompanije "Nelt" iz Beograda i "Prvi maj" iz Čačka, po početnoj ceni od 498,6 miliona dinara.
Kako je saopšteno, ovom prilikom su na prodaju bili ponuđeni (pre)ostali delovi FVK koji obuhvataju vagonogradnju, drumska vozila, procesnu opremu, održavanje, alatnicu, livnicu, kao i turističke usluge.
I, ovim je - praktično i definitivno - stavljena tačka na agoniju nekadašnjeg industrijskog giganta osnovanog 1. aprila 1936, koji je posle tranzicionog cunamija i katastrofalne privatizacije, minulih nekoliko godina bukvalno postojao samo na papiru.
A, kao najstarija fabrika u gradu na Ibru, Fabrika vagona je sa oko 5.000 zaposlenih, sve do početka devedesetih godina prošlog veka, bila simbol jugoslovenske vagonogradnje.
Hronologija njenog propadanja, međutim, ne razlikuje se od mnogobrojnih sličnih slučajeva širom Srbije. Činilo se i da je spas kraljevačkim vagondžijama mogla da pruži privatizacija iz 2006, kada ih je za 220.000 evra kupila ukrajinska kompanija "Azov impeks" iz Donjecka, uz obavezu da tokom narednih pet godina u modernizaciju uloži 6,5 miliona evra. Od toga, međutim, nije bilo ništa i samo četiri godine kasnije, zbog nepoštovanja kupoprodajnog ugovora, ta privatizacija je poništena, a fabrika je, do nove prodaje, vraćena na staranje državi.
Tako je, do polovine prošle decenije, i broj zaposlenih "spao" na samo nekoliko stotina, a potom i na nekoliko desetina radnika, sve dok i oni nisu napustili Fabriku potresenu besparicom, štrajkovima, pretnjama izvršioca i konačno - stečajnim postupkom.
- Više ne može da se kaže ni da je od nekadašnjeg giganta ostalo samo ime, jer fabrika duže od decenije nije ono što je nekada bila. Sve je to propalo i od nekadašnje proizvodnje vagona za izvoz širom sveta nije ostalo baš ništa - kaže Nenad Kočović, nekadašnji radnik FVK.
- Ono što nešto vredi je najverovatnije samo zemljište na kojem se nalaze devastirani objekti i ostaci proizvodnih hala.
ZASTARELA TEHNOLOGIJA
NAMERE novog vlasnika još nisu poznate javnosti, a bivši radnici procenjuju da se eventualno pokretanje vagonogradnje graniči sa - naučnom fantastikom.
- U odnosu na ono što je ostalo u fabrici kada sam je 2015. definitivno napustio, današnja tehnologija je napredovala nekoliko svetlosnih godina, pa ne verujem da novi vlasnici uopšte razmišljaju u tom pravcu - kaže Dragan Jeftić koji je u FVK proveo 32 godine svog radnog veka.
Preporučujemo
TAČKA NA VIŠEDECENIJSKU AGONIJU Kraljevačka Fabrika vagona prodata za 498 miliona dinara
01. 04. 2022. u 15:42
ŽESTOK ODGOVOR SLOVAČKE NA POTEZ ZELENSKOG: Hitno se oglasio Fico, sprema drastičnu meru za Ukrajince (VIDEO)
PREMIJER Slovačke Robert Fico zapretio je večeras da je njegova stranka Smer-SD ("Smer — socijaldemokratija“) spremna da podrži smanjenje pomoći Ukrajincima koji se nalaze na teritoriji Slovačke kao odgovor na obustavu tranzita gasa od strane Kijeva.
02. 01. 2025. u 18:26
PUTIN SPREMAN ZA NOVI RAT? Tajni dokumenti otkrivaju detaljan spisak meta
RUSKA vojska pripremila je detaljan spisak ciljeva za potencijalni rat s Japanom i Južnom Korejom koji uključuje nuklearne elektrane i drugu civilnu infrastrukturu, prema tajnim dosijeima iz 2013. i 2014. godine, u koje je imao uvid "Financial Times".
02. 01. 2025. u 19:42
KAKO DANAS IZGLEDA TITOV SIN: U penziju otišao kao hrvatski diplomata, živi van očiju javnosti, a ćerka je njegovo najveće bogatstvo (FOTO)
ALEKSANDAR Mišo Broz, sin Josipa Broza Tita, nakon završetka svoje uspešne diplomatske karijere proveo je poslednjih deset godina uglavnom daleko od očiju javnosti.
02. 01. 2025. u 17:07
Komentari (0)