TEŠKO BEZ KONCESIJE: Lokalna samouprava u Subotici traži rešenje za spas gradskog i prigradskog prevoza građana
LOKALNA samouprava u Subotici je pokrenula postupak određivanja modela finansiranja komunalne delatnosti gradskog i prigradskog prevoza putnika.

foto:J.L.
To je odlučeno na osnovu Elaborata o potrebi pokretanja javno-privatnog partnerstva. Razlog su činjenice da se godišnje izdvaja 500 miliona dinara za pomoć JP "Subotica trans", da je neophodna obnova voznog parka čija trećina više nije u funkciji, te da Autobuska stanica ubrzano propada.
Shodno predlogu, buduće subvencije Grada bile smanjene za oko 300 miliona dinara, jer bi investiciono ulaganje postalo obaveza koncesionara. Radi se o nabavci 55 potpuno novih vozila, u procenjenom iznosu od oko milijardu i 200 miliona, dok će za sanaciju krovne konstrukcije Autobuske stanice i Remontnog centra biti potrebno oko 110 miliona. Pritom, očekuje se i koncesiona naknada za korišćenje pomenutih objekata od oko 10 miliona dinara...
Do tada, preduzeće se suočava sa desetkovanim brojem putnika, naročito od pandemije, a ozbiljno opterećenje postali su i troškovi za kupovinu sve skupljeg goriva.
- Kada sam došao u "Subotica trans", preduzeće nije imalo saobraćajnu studiju, prvi u nizu neophodnih dokumenata, pa se radilo po prevaziđenoj, onoj iz 2009. Sada smo to konačno ispravili, obavili reinžinjering linija, ali ostaje problem što su od 2012. kupovani zglobni autobusi, koji su skuplji od solo varijanti, troše gotovo dvostruko više, a i zahtevniji su za održavanje. Tako smo došli u kontradiktornu situaciju, da gubimo putnike, a udvostručujemo transportne kapacitete. Javno-privatno partnerstvo realizuje se u četrdesetak lokalnih samouprava širom Srbije i svugde se pokazalo kao pravo rešenje za nagomilane probleme. Nama su mnoga vozila isključena iz saobraćaja jer ugrožavaju bezbednost putnika i jednom se mora podvući crta, jer ovako imamo perpetuum mobile koji radi fantastično, do samouoništenja - objašnjava direktor Dejan Ljubisavljević, napominjući da preduzeće nema neizmirena dugovanja, ali ima međumesni i međunarodni prevoz, koji ne spada u obaveze prema osnivaču.
U međuvremenu, nadležni ističu da nema ni govora o privatizaciji preduzeća.
- Tražimo održivo rešenje, da zadržimo javni prevoz, da on funkcioniše, da Subotičani imaju punu uslugu, a da previše ne opterećujemo gradski budžet. Slično smo postupili i sa ovdašnjom Apotekom i to se pokazalo kao veoma uspešan potez - zaključuje Radoslav Vukelić, sekretar Sekretarijata za komunalnu delatnost.
Preporučujemo

SEVER BAČKE: Za nedelju dana skoro 600 prekršajnih naloga
05. 02. 2024. u 14:38

ČUVANjEM OBIČAJA POKAZUJU DA SU TU: Bunjevci u Subotici obeležili Veliko prelo
06. 02. 2024. u 10:00

POMOĆ POVREĐENIMA U SAOBRAĆAJNOJ NESREĆI: Obuka đaka Medicinske škole u Subotici
02. 02. 2024. u 14:52

PORODICE U ŠOKU NAKON ŠTO SU OTVORILE KOVČEGE SA TELIMA: Nove bizarnosti nakon pada aviona u Indiji
SIN žene koja je poginula u padu aviona kompanije Air India izjavio je za Bi-Bi-Si da su u kovčegu s telom njegove majke pronađeni i „drugi ostaci“.
23. 07. 2025. u 16:49

EKSKLUZIVNI SNIMCI HAPŠENjA ŠIPTARSKOG TERORISTE: Ovako je pao bivši pripadnik OVK u Svilajncu, evo za šta se sumnjiči (VIDEO)
ŠIPTARSKI terorista i bivši istaknuti pripadnik terorističke OVK Halili Lulzin, uhapšen je danas u Svilajncu, u zajedničkoj akciji Bezbednosno-informativne agencije, Službe za otkrivanje ratnih zločina UKP MUP-a Republike Srbije, a u saradnji sa Tužilaštvom za ratne zločine.
22. 07. 2025. u 20:54

NAUČNICI U STRAHU - RIZIK OD NESTANKA: Ada Bojana i Bokokotorski zaliv u opasnosti - more nikada nije bilo takvo
NIVO Jadranskog mora će, prema projekcijama, do kraja veka porasti 35 centimetara (cm), što će ugroziti obalska područja, posebno područje Ade Bojane i delove Bokokotorskog zaliva, navodi se u prošlogodišnjem Nacrtu Nacionalnog plana Crne Gore za prilagođavanje na klimatske promene.
25. 07. 2025. u 08:55
Komentari (0)