MORAVSKI KORIDOR NAJŠIRI U SRBIJI: Javna konsultacija o izgradnji auto-puta održana u Čačku
GRADNjA auto-puta Preljina-Pojate, nazvanog Moravski koridor, trebalo bi da bude završena u naredne tri godine. Ovaj koridor biće dug 112 kilometara, i činiće ga tri deonice: Pojate-Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac-Adrani u dužine 53,88 i Adrani-Mrčajevci-Preljina dužine 30,66 kilometara. To će ujedno biti i najširi auto-put u Srbiji, tojest od postojećih će biti širi za ukupno 1,6 metara.
JAVNA KONSULTACIJA O IZGRADNjI MORAVSKOG KORIDORA ODRŽANA U ČAČKU
MORAVSKI KORIDOR NAJŠIRI U SRBIJI
ČAČAK - GRADNjA auto-puta Preljina-Pojate, nazvanog Moravski koridor, trebalo bi da bude završena u naredne tri godine. Ovaj koridor biće dug 112 kilometara, i činiće ga tri deonice: Pojate-Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac-Adrani u dužine 53,88 i Adrani-Mrčajevci-Preljina dužine 30,66 kilometara. To će ujedno biti i najširi auto-put u Srbiji, tojest od postojećih će biti širi za ukupno 1,6 metara.
Ovo je, između ostalog, rečeno na Javnim konsultacijama održanih u Čačku, a povodom najavljenog počeka izgradnje Moravskog koridora. On će biti podeljen na tri deonice i devet sektora, imaće ukupno 11 petlji i 130 ostalih objekata, od čega 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust. Auto-put se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas.
- U projekat izgradnje auto-puta uključena je i regulacija toka reke Zapadne Morave u dužini od 32 kilometra, u najvećoj meri na teritoriji grada Čačka, a najznačajniji delovi će se nalaziti kod Kraljeva. Obratili smo pažnju u kojoj meri regulacija reke će uticati na ekologiju i životnu sredinu. Zbog postojećeg eko sistema, staro korito reke biće napunjeno vodom i ostaće u funkciji - rekao je Gunal Ozenirler, glavni konsultant na projektu, dodajući da je studiju o pomeranju toka reke radio Institut „Jaroslav Černi” i da u tom projektu još uvek može doći do izmena.
Cilj studije o proceni uticaja na životnu sredinu je da se izvrši ekološka i socijalna procena projekta, da dokumentuje potencijalne uticaje povezane sa fazama njegove izgradnje i rada, te da obezbedi mere ublažavanja kako bi se sprečili ili smanjili svi štetni uticaji i rizici od poplave tokom izgradnje autoputa, kvalitet vazduha, buke, gubitak privatnog zemljišta, usitnjavanje poljoprivrednih parcela, fizičko i ekonomsko raseljavanje lica pogođenim projektom i saobraćaj. Sa druge strane, ovi uticaji se uglavnom zasnivaju na razvoju u lokalnoj ekonomiji i mogućnostima zapošljavanja tokom faza izgradanje i rada, što će proizići iz direktnih i indirektnih prilika za posao. Prezentacija dokumenata i javne konsultacije organizuju se saglasno standardima Međunarodne finansijske korporacije. Ovi planovi prezentovani su u svakom gradu i opštini kroz koje će prolaziti Moravski koridor,a poslednji među njima je grad Čačak.
Predstavnici kompanije “Behtel“, koja je uradila studiju i izvodi radove na izgradnji auto-puta, poručili su građanima da će biti kontaktirani svi oni koji ulože primedbe i da će se svaki slučaj pojedinačno rešavati.
V. ILIĆ
ANTRFILE:
SELA
TRASA auto-puta na teritoriji Čačka, odnosno na deonici Mrčajevci – Preljina, prolazi kroz atare naselja: Mrčajevci, Donja Gorevnica, Mojsinje, Stančići, Baluga, Konjevići, Preljina, Ljubić i Rakova.
Ovo je, između ostalog, rečeno na Javnim konsultacijama održanih u Čačku, a povodom najavljenog počeka izgradnje Moravskog koridora. On će biti podeljen na tri deonice i devet sektora, imaće ukupno 11 petlji i 130 ostalih objekata, od čega 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust. Auto-put se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas.
- U projekat izgradnje auto-puta uključena je i regulacija toka reke Zapadne Morave u dužini od 32 kilometra, u najvećoj meri na teritoriji grada Čačka, a najznačajniji delovi će se nalaziti kod Kraljeva. Obratili smo pažnju u kojoj meri regulacija reke će uticati na ekologiju i životnu sredinu. Zbog postojećeg eko sistema, staro korito reke biće napunjeno vodom i ostaće u funkciji - rekao je Gunal Ozenirler, glavni konsultant na projektu, dodajući da je studiju o pomeranju toka reke radio Institut „Jaroslav Černi” i da u tom projektu još uvek može doći do izmena.
Cilj studije o proceni uticaja na životnu sredinu je da se izvrši ekološka i socijalna procena projekta, da dokumentuje potencijalne uticaje povezane sa fazama njegove izgradnje i rada, te da obezbedi mere ublažavanja kako bi se sprečili ili smanjili svi štetni uticaji i rizici od poplave tokom izgradnje autoputa, kvalitet vazduha, buke, gubitak privatnog zemljišta, usitnjavanje poljoprivrednih parcela, fizičko i ekonomsko raseljavanje lica pogođenim projektom i saobraćaj. Sa druge strane, ovi uticaji se uglavnom zasnivaju na razvoju u lokalnoj ekonomiji i mogućnostima zapošljavanja tokom faza izgradanje i rada, što će proizići iz direktnih i indirektnih prilika za posao. Prezentacija dokumenata i javne konsultacije organizuju se saglasno standardima Međunarodne finansijske korporacije. Ovi planovi prezentovani su u svakom gradu i opštini kroz koje će prolaziti Moravski koridor,a poslednji među njima je grad Čačak.
Predstavnici kompanije “Behtel“, koja je uradila studiju i izvodi radove na izgradnji auto-puta, poručili su građanima da će biti kontaktirani svi oni koji ulože primedbe i da će se svaki slučaj pojedinačno rešavati.
SELA
TRASA auto-puta na teritoriji Čačka, odnosno na deonici Mrčajevci – Preljina, prolazi kroz atare naselja: Mrčajevci, Donja Gorevnica, Mojsinje, Stančići, Baluga, Konjevići, Preljina, Ljubić i Rakova.
TRAMP ZAPALIO SVET IZJAVOM: Ne mogu da isključim mogućnost upotrebe vojne sile!
NOVOIZABRANI predsednik SAD Donald Tramp izjavio je danas da ne može da isključi mogućnost upotrebe vojne sile ili ekonomske prinude, uključujući povećanje carina, kada je u pitanju preuzimanje kontrole nad Grenlandom i Panamskim kanalom.
07. 01. 2025. u 18:50
"OSVETA MAĐARSKOJ ZBOG PODRŠKE DONALDU TRAMPU" Sijarto oštro o sankcijama SAD-a Orbanovom šefu kabineta
MINISTAR spoljnih poslova Mađarske Peter Sijarto danas je kritikovao odluku Vašingtona da uvede sankcije šefu kabineta mađarskog premijera Viktora Orbana, Antalu Roganu, zbog sumnje da je umešan u korupciju u Mađarskoj.
07. 01. 2025. u 18:12
NIJE NI SLUTIO TRAGIČNU VEST: Memedović podelio sliku sa Miloradom dan pre njegove smrti (FOTO)
MILINKOVIĆ je otišao u crkvu na liturgiju gde mu je iznenada pozlilo.
07. 01. 2025. u 13:21
Komentari (0)