STIŽE MAŠINA ZA PROBIJANJE TUNELA: Potpisan ugovor Lot 1 o realizaciji projekta gradnje metroa

Snježana Vidačković

29. 08. 2024. u 17:00

UGOVOR o realizaciji projekta izgradnje beogradskog metroa Lot 1 prve faze prve linije, koji obuhvata izradu projekta i izvođenje radova, te pripreme aktivnosti za nabavku mašine za probijanje tunela (TBM mašina), potpisali su juče ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i predstavnici JKP "Beogradski metro i voz", gradskog Sekretarijata za javni prevoz i kineske kompanije Power Construction Corporation of China. Vrednost potpisanog ugovora je 2,4 milijarde dinara.

СТИЖЕ МАШИНА ЗА ПРОБИЈАЊЕ ТУНЕЛА: Потписан уговор Лот 1 о реализацији пројекта градње метроа

Foto printskrin

Ministar Vesić je istakao da izgradnja beogradskog metroa predstavlja najveći i najznačajniji infrastrukturni projekat u Srbiji.

- Odluka o izgradnji beogradskog metroa doneta je 2015. godine i taj proces traje. Niko do sada nije mogao da izgradi metro, jer nije bilo urbanizma, planova, master plana saobraćaja niti projekata. Sve to je moralo da se uradi prethodnih godina - rekao je Vesić.

Dodaje da ne postoji evropski grad veličine Beograda koji nema metro, kao i da je krajnje vreme bilo da i srpska prestonica dobije svoj.

- Mi sada gradimo prve dve linije, a nedavno je raspisan tender za projektovanje treće linije. U prvoj liniji, između Železnika i Mirijeva, putovaće se 32 minuta. Tu ćemo imati 41 trodelnu kompoziciju i ukupno 21 stanicu. Između Mirijeva i Bežanije putovaće se 39 minuta sa 40 kompozicija i 24 stanice, a između Bežanije i Banjice, na trećoj liniji, putovaće se 38 minuta sa 27 trodelnih vozova - objasnio je Vesić.

Prema njegovim rečima, metro se delom finansira iz budžeta a delom iz kredita. Sada se radi priprema dokumentacije za prve dve TBM mašine, koje će kopati sam tunel kako bi u 2026. godine počeli sa radom. Ministar naglašava da će već sledeće godine početi radovi na prvim stanicama, kao i da će Mirijevo imati ulaze na prvu i drugu liniju metroa, što će taj deo grada, prema njegovim rečima, učiniti atraktivnijim.

Geološka istraživanja

POTPISANIM ugovorom za Lot 1 otpočeće geološka istražvanja za naručivanje TBM mašina, izrada projekata za građevinsku dozvolu za dva šahta, odnosno za dva lansirna mesta (stanica Bele vode i Pančevački most) gde će se te mašine porinuti u zemlju.

- Kada te mašine 2026. spustimo na ova dva lansirna mesta, obe će krenuti ka Sajmu i Sajam je mesto gde ćemo te mašine vaditi. Naravno, da bi mašina mogla da počne da radi, potrebno je uraditi niz pripremnih radnje i mi smo te radnje predvideli upravo ovim Lotom 1 - rekao je Mladenović.

- Metroom nije moguće povezati sve delove grada, već samo najvažnije. Metroom trasirate pravce razvoja grada, jer tamo gde su metro stanice, u tom pravcu se i grad razvija i više se gradi - naveo je Vesić.

Direktor JKP "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović kaže da ovaj ugovor predstavlja otvaranje novog poglavlja u izgradnji beogradskog metroa.

- Ovo je Lot 1, prvi deo ugovora koji ćemo mi do kraja godine potpisivati u odnosu na Liniju 1, fazu 1 izgradnje Beogradskog metroa. Linija 1, faza 1 predstavlja deo prve linije Beogradskog metroa od Makiša do Mirijeva. Ovim ugovorom otvaramo mogućnost i uslove da se pripremi dokumentacija za naručivanje dve mašine za kopanje tunela - TBM mašina - rekao je Mladenović.

Mladenović objašnjava da je prva faza prve linije podeljena na tri dela - na Lot 1 koji je juče potpisan, na Lot 2 koji bi trebalo da bude potpisan krajem septembra i Lot 3 koji predstvalja stanice i tunelske deonice.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

MI SMO USPAVANI DIV, DRUGO MESTO NA TABELI NIJE OPCIJA! Prvo obraćanje novog trenera Partizana od kad je stigao u klub