KONTROLOM U CIVILU PROTIV ŠVERCOVANJA: U Beogradu počela primena nove taktike za bolju naplatu gradskog prevoza
KONTROLORI karata i komunalni milicionari od početka septembra ulaze u autobuse, trolejbuse i tramvaje u civilnoj odeći, sa legitimacijama oko vrata i proveravaju ko je od putnika platio vožnju SMS.
Ovo je iznenadilo sve koji svakodnevno koriste gradski prevoz, a načelnik Komunalne milicije Darko Dujović kaže da se način rada promenio kako bi se sprečilo da putnici koji su u autobusu pošalju poruku i plate kartu tek kada vide uniformisane kontrolore i milicionare na stanici.
Prema njegovim rečima, u skladu sa zakonom, komunalni milicionar ima pravo da radi u civilu, po pisanom nalogu načelnika i ima službenu legitimaciju koju pokazuje osobama koje kontroliše.
Kazna za vožnju bez karte je 5.000, ali suma može da se prepolovi
- Analizirajući prethodni period videli smo da je određeni broj putnika koristio situaciju da kada iz autobusa, trolejbusa ili tramvaja ugleda uniformisanog službenika na stanici, tek onda pošalje poruku i kupi kartu za prevoz - objašnjava Dujović. - Kako bismo to predupredili, i kako bismo bili fer prema putnicima koji na vreme izmiruju svoje obaveze i uplaćuju mesečne karte, odlučili smo da od 2. septembra promenimo način rada i iskoristimo tu zakonsku mogućnost da u civilu obavljamo poslove i primenjujemo ovlašćenja, da se "sakrijemo" među putnike i tako da dovedemo u red ovaj deo ljudi koji pokušavaju da se "izvuku" ako nema kontrole.
Dujović podseća da niko sem komunalnog milicionara ne može da izda kaznu odnosno prekršajni nalog za neposedovanje karte u vozilu javnog gradskog prevoza.
- To ne može da uradi ni kontrolor. Jer, kontrolor kad uoči nepravilnost i zatekne putnika bez karte, prosleđuje komunalnom milicionaru, koji tu izda prekršajni nalog, odnosno štampa kaznu na aparatu. Tako da, i ako bi neko želeo da glumi kontrolora ili milicionara, bez svega toga ne bi uspeo.
Najjeftinija karta 50 dinara
KARTE za gradski prevoz mogu da se kupe na oko 600 kiosaka u prestonici, ali većina ljudi ih uzima putem SMS poruke na 9011. Vremenska karta od 90 minuta košta 50 dinara i može se kupiti za A, B i C zonu. Dnevna karta košta 120 dinara za A i B, a 150 za obe zone. Mesečna karta je 2.200 dinara za A i B zonu, a za obe 3.300. Stariji od 65 godina i učenici osnovnih i srednjih škola ne plaćaju prevoz.
Tokom celog meseca konotrolori i komunalni milicionari radiće u civilu, u pojačanom broju i pokrivaće veći broj linija gradskog prevoza, kako bi ljudi bili svesni da će dobiti kazne ako ne budu plaćali kartu.
- Ta kazna je 5.000 dinara, a ako se plati u roku od osam dana to je polovina, što je opet više od mesečne karte koja iznosi 2.200 sa kojom se vozite neograničeno tokom meseca. Apelujem na sugrađane da redovno kupuju kartu, da bez strepnje i stresa odlaze i dolaze s posla koristeći usluge javnog prevoza u Beogradu - zaključuje Dujović.
ĐOKOVIĆ OTKRIO: Otrovali su me u Australiji, imao sam visok nivo teških metala u krvi
NAJBOLjI srpski teniser Novak Đoković otkrio je da je pre tri godine kada je deportovan iz Australije otrovan hranom u imigracionom hotelu, gde je bio smešten.
09. 01. 2025. u 21:40
AMERIKANCI OBJAVILI MAPE SA RATIŠTA: Rusija nastavlja prodor dublje u Ukrajinu, vraća teritoriju u Kurskoj oblasti (FOTO)
RUSIJA nastavlja da prodire dublje u Ukrajinu i vraća sopstvenu teritoriju u Kurskoj oblasti, pokazuju najnovije mape sa ukrajinskog ratiša koje je objavio Institut za proučavanje rata (ISW).
09. 01. 2025. u 20:45
TITOV SIN SE TUŽI SA HRVATSKOM: OZNA ga naterala da potpiše da se odriče nasledstva
IMANjE Josipa Broza Tita u Samoboru u Hrvatskoj, udaljeno samo kilometar od centra grada, nekada je bila jedna od njegovih privatnih rezidencija.
12. 01. 2025. u 20:00
Komentari (0)