SANACIJA "PANČEVCA" STARTUJE DO POČETKA 2027: Prvo dozvole pa onda radovi na drumsko železičkom mostu preko Dunava

Simeun Krgović

25. 02. 2025. u 08:00

Javno preduzeće "Putevi Srbije" nakon sprovedenog postupka nabavke krajem prošle godine zaključilo je ugovor o izradi projekta za građevinsku dozvolu zbog rušenja i izgradnje prilaznih konstrukcija na desnoj obali drumsko železničkog mosta preko Dunava - Pančevačkog mosta, što je preduslov za početak radova.

САНАЦИЈА ПАНЧЕВЦА СТАРТУЈЕ ДО ПОЧЕТКА 2027: Прво дозволе па онда радови на друмско железичком мосту преко Дунава

Foto P. Milošević

Oni će se odvijati na prilaznim konstrukcijama od Bogoslovije do "Pančevca" i podrazumevaju izgradnju novih privremenih rampi i rušenje postojećih konstrukcija i izgradnju novih konstrukcija po fazama.

- Radovi će početi za 18 meseci do dve godine, posle završetka projektovanja, izdavanja građevinske dozvole i rešavanja imovinskih pitanja - navode u ovom preduzeću za "Novosti".

Detaljni, specijalni pregled Pančevačkog mosta sprovodi se svakih pet godina. Poslednji put rađen je 2020. godine, što znači da će baš ove godine stručnjaci ponoviti takvu vrstu nadzora. Pre pet godina ovaj posao poveren je licenciranom preduzeću "Mostprojekt" a.d. koje je, kako zakon nalaže, sačinilo Izveštaj o pregledu mosta.

- Poslednji detaljni pregled iz 2020. godine je obuhvatio delove konstrukcije koje su u nadležnosti JP "Putevi Srbije", a to su kompletna prilazna konstrukcija bez priključnih rampi (nadležnost grada Beograda) na desnoj obali Dunava, kao i bočne konzolne konstrukcije na glavnoj čeličnoj konstrukciji i inundaciji na levoj obali, zajedno sa kolovoznom pločom za drumski saobraćaj i pešačkim stazama - kažu u "Putevima". - Kao rezultat pregleda donete su odluke o hitnim  merama koje je bilo potrebno sprovesti na konstrukciji kako bi se očuvala puna statička bezbednost učesnika u saobraćaju.

Veliki broj rupa na kolovozu mosta pravi su izazov za vozače koji tuda prolaze, a vlasnici vozila su primorani da voze i sporije od propisanih pravila kako bi sačuvali svoje automobile. Pored postojećih rupa, primetna je i loša konstrukcija.

Svakodnevno prođe 100.000 ljudi

MOST koji spaja levu obalu Dunava sa centrom grada dugačak 1.526 metara, u nadležnosti je JP "Putevi Srbije". Ima četiri trake za odvijanje kolskog saobraćaja i dva železnička koloseka. Prema ranijim procenama, preko Pančevačkog mosta svakodnevno se preveze oko 100.000 ljudi.

Ipak, u "Putevima Srbije" za "Novosti" kažu da se na Pančevačkom mostu sprovode procedure redovnog održavanja, obilaska i vizuelne kontrole pojedinih delova konstrukcije.

- Tokom 2020. i 2021. godine sprovođene su hitne mere, koje su se odnosile na jačanje pojedinih oštećenih stubova na konstrukciji desne obale dodavanjem nove armature u potrebnoj količini i povećanja prečnika stuba za 20 centimetara - kažu u nadležnom preduzeću. - Rađena je i sanacija oštećenja na ležišnim gredama, rađeni su novi privremeni oslonci (jarmovi) na pojedinim delovima prilazne konstrukcije na desnoj obali, kako bi je u određenoj meri rasteretili i smanjili uticaje. Sanirani su konzolni čelični nosači na glavnoj konstrukciji, koji nose kompletan saobraćajni profil i korisno opterećenje od vozila, kao i drugi radovi.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

HUMANOST POD REFLEKTORIMA – NOVI KULTURNI SADRŽAJU U PROSTORU FONDACIJE MOZZART