TRAMVAJEM DO BORČE I BEŽANIJE: Planom detaljne regulacije šinskih sistema razrađena ideja proširenja šinskog saobraćaja

S. B. Milošević

10. 05. 2021. u 08:51

TRAMVAJSKA mreža u budućnosti proširiće se za 40 kilometara, pa će šinska vozila stizati sve do Velikog Mokrog Luga, ali i do Borče, Krnjače i Pupinovog mosta. Izgradnjom pre dve linije metroa, širenjem linija BG voza, ali i tramvaja, Beograd će za deceniju imati dominantan šinski sistem, koji će biti ekološki prihvatljiv.

ТРАМВАЈЕМ ДО БОРЧЕ И БЕЖАНИЈЕ: Планом детаљне регулације шинских система разрађена идеја проширења шинског саобраћаја

Foto V. Danilov

Kako pojašnjava zamenik gradonačelnika Goran Vesić, Plan detaljne regulacije šinskih sistema trenutno je u izradi i trebalo bi da bude usvojen do kraja ove godine. Njime je planirano proširenje tramvajske mreže sa sadašnjih 50 na dodatnih za 40 kilometara.

- U Novom Beogradu, mrežu širimo u nastavku Jurija Gagarina, do lokacije do nove okretnice u budućeg tramvajskog depoa, zatim produženje kroz Milutina Milankovića do Tošinog bunara i dalje ka Bežanijskoj kosi. Mreža će ići i ka Zemunu do Senskog trga (Ivićeva ulica). U planu je i izgradnja dela pruge kroz Đorđa Stanojevića pored Belvila ka Agostina Neta i Jurija Gagarina - otkriva Vesić za "Novosti".

Navodi da će se mreža na Čukarici širiti od Požeške kroz Trgovačku, pored Belih voda i Ceraka do Vidikovca. Tu je takođe planiran novi depo, pored toplane.

- Tramvajsku mrežu nastavljamo i u Bulevaru kralja Aleksandra, od Ustaničke kroz Mali Mokri Lug do skretanja za Veliki Mokri Lug. Ideja je i da tramvaje prebacimo na levu obalu Dunava. Tako ćemo šine produžiti od Omladinskog stadiona do Višnjičke, pored nove okretnice i novog depoa u zoni Pančevačkog mosta. Tramvaj će onda ići preko novog mosta na Adi Huji, paralelno sa postojećim, preko Dunava do nove okretnice u Krnjači. Odatle će jedan krak voditi sve do Pupinovog mosta, a drugi Zrenjaninskim putem sve do nove okretnice i budućeg depoa koji je planiran u zoni petlje sa obilaznicom, naspram groblja Zbeg - govori zamenik gradonačelnika.

 

V. N.

Ni centar neće ostati bez tramvajskih linija. Tako je ideja da se vrati tramvaj 1, pa da saobraća kroz Kralja Milana preko Terazija i Trga republike do Vasine i Pariske. Ujedno, mreža bi trebalo da se proširi od Crkve Svetog Marka pored Doma narodne skupštine preko Terazija do "Beka".

MREŽA SA BG VOZOM

O integraciji grada, kako Vesić tvrdi, možemo da govorimo tek kada budu završene linije gradske železnice, a prigradske opštine u potpunosti povezane sa centrom. Ideja je da se prvo sagradi pruga do Surčina, a onda do Obrenovca. A posle bi trebalo napraviti po još jedan kolosek do Sopota odnosno Mladenovca i do Barajeva odnosno Lazarevca, kako bi vozovi mogli da saobraćaju na 20 minuta u špicu.

IDEJA DA SE SMANjI BROJ AUTOMOBILA

Cilj širenja šinskih sistema jeste da se smanji broj automobila na mreži saobraćajnica. Ono što je neophodno jeste da tramvaji dobiju prioritet u saobraćaju, na semaforima radi njihovog ubrzanja. Kao značajan sistem javnog prevoza, a ekološki prihvatljiv, njima fali upravo brzina. Zato Grad ubrzano radi na uvođenju adaptivnog sistema za upravljanje svetlosnom signalizacijom. Tako će pri nailasku tramvaja semafor registrovati njegov dolazak i davati mu prioritet u saobraćaju.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

HRVATI ŠOKIRALI RUSIJU: Uradili ono što čak ni Amerikanci nisu bili spremni da učine