ГРЕШКА ПИЛОТА МОГЛА ЈЕ ДА БУДЕ КОБНА? Авион приликом полетања са "Тесле" ударио у светлосну сигнализацију и са оштећењима кружио сат времена
ПРАВА драма одвијала се над Београдом у недељу увече. Авион компаније "Маратон ерлајнз", која обавља летове за "Ер Србију", приликом полетања са аеродрома "Никола Тесла, ударио је у инфрастрктуру, односно светлосну сигнализацију. Том приликом му је оштећен део трупа и крила. Млазњак "ембраер Е195", који је летео за Диселдорф, потом је сат времена кружио изнад Београда, и на крају безбедно слетео у београдску ваздушну луку, а нико од путника и посаде није повређен. Према непровереним информацијама, на лету је било 106 путника.
Незванично се процењује да је до незгоде дошло јер је посада одлучила да полети са краће писте, тако да није било довољно времена да се одвоји од тла и избегне светлосну сигнализацију. Како за "Новости" објашњава уредник специјализованог портала за ваздухопловство "Танго сикс" Петар Војиновић, авион се пре полетања налазио на погрешној позицији од првобитно одобрене, на шта је контрола летења више пута упозоравала посаду "ембраера" и три пута им давала прилику да се одлуче за повратак на исправну позицију.
- Кривица за инцидент ће највероватније бити на летачкој посади авиона - сматра Војиновић. - Контрола летења на торњу аеродрома "Никола Тесла" урадила је, по свему судећи, изврстан посао и пре полетања авиона упозорили су пилота "ембраера" да је могуће да је направио грешку.
Летелица је, како прецизира, добила одобрење за улазак на писту ознаке Д6, што је посада прихватила и јасно потврдила и јавила да прилази тој позицији. Међутим, из неког разлога, авион се налазио на Д5 позицији и на писту излази на тој локацији, чија је преостала дужина за полетање само 1.273 метра. Како Војиновић наводи, контролор летења је повишеним гласом питао посаду да ли знају да су на позицији Д5, упозорио их колико метара је остало до краја писте и у форми питања рекао да претпоставља да то неће бити довољно. Затим им је рекао да срачунају перформансе за полетање и да уколико је потребно могу да ураде вожњу по писти у супротном правцу и врате се до позције Д6. Контролор поново још једном пита да ли је посада сигурна да може да полети са позиције Д5, на шта добија потврдан одговор. Према Војиновићевим речима, после полетања опет поставља питање да ли је све у реду, а пилот одговара да морају да се врате, јер су "додирнули нешто на земљи". Затим се проглашава ванредна ситуација, одлазни и долазни саобраћај се обуставља и екипе за хитно реаговање на аеродрому се стављају у приправност.
- Одговорност за процену перформанси полетања лежи на посади авиона, не на контроли летења - каже Војиновић. - Посада сваког путничког авиона, у зависности од атмосферских услова, тежине авиона са тежинама путника и терета и дужине писте рачуна за себе минималну потребну дужину писте за полетање. Посада би, да је изабрала исправну позицију Д6, имала доданих 1.076 метара писте за полетање. Према званичним перформансама за полетање "eмбраерa" за тип 195 LR, тежину полетања авиона који је пун путника, са горивом за 500 миља, а од Београда до Диселдорфа је око 700, минимална потребна дужина писте за полетање износи 1.432 метра.
НИЈЕ БИЛО ПАНИКЕ
ЧЛАН кабинског особља "Маратон ерлајнза" Марко Мркшић рекао је да ће 18. фебруар славити као свој други рођендан. Он се, на свом инстаграм-профилу, захвалио свима на бризи и подршци и истакао да је битно да су сви живи и да се авион који је полетео за Диселдорф безбедно вратио у Београд.
- Ниједног тренутка није било панике међу пуницима и сви су пратили наше инструкције - написао је Мркшић. - Хвала мојим колегама, а поготово колегиницама Теодори и Елени у кабини, где смо бринули о путницима и свој посао одрадили професионално, због чега и јесмо ту.
Из "Ер Србије" су у недељу саопштили да је лет ЈУ324 из Београда до Диселдорфа, који је обављала партнерска компанија, враћен у Београд, због техничких разлога, и да је безбедно слетео на београдски аеродром, а да безбедност путника није била угрожена ни у једном тренутку.
Како Војиновић наводи, "Ер Србија" је све авионе "ембраер" изнајмила од компаније из Грчке, "Маратон ерлајнз", и то по тзв. wet lease принципу, по којем изнајмљује авион, његово одржавање, осигурање и посаду. Према његовим речима, та авио-компанија до сада није имала озбиљније инциденте, нити несреће од оснивања 2017. године.
"ЧЕШЉАЈУ" И ИСТРАЖИТЕЉИ ИЗ ДАНСКЕ
ИСТРАГОМ инцидента највероватније ће се бавити Центар за истраживање ваздухопловних несрећа (ЦИНС), независно владино тело - наводи Петар Војиновић. - Вероватно ће због земље у којој је авион регистрован, у истрагу бити укључени и дански истражитељи. Према класификацији ЦИНС овај догађај ће највероватније бити означен као "озбиљна незгода". Центар мора у року од седам дана од дана доношења одлуке о почетку истраге да о томе обавести надлежно Министарство саобраћај и надлежне међународне организације. Истрага може трајати најдуже 12 месеци.
ДИГНУТИ НАТО АВИОНИ ПОСЛЕ НАПАДА НА УКРАЈИНУ: Хитно се огласио Зеленски, имао поруку за Путина (ФОТО/ВИДЕО)
РУСИЈА је покренула масовни ваздушни напад на Украјину на божићно јутро по грегоријанском календару.
25. 12. 2024. у 11:16
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)
ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.
20. 12. 2024. у 17:07
ПЛАНЕТИ ПРЕТИ СЦЕНАРИО ИЗ 1815. После догађаја на планини која је променила свет уследиле трагедије: "Питање није да ли ће, него КАДА!"
„ЕФЕКТИ би могли бити још гори него што смо видели 1815."
25. 12. 2024. у 15:54
Коментари (0)