БРЕНДИРАЛИ СВОЈ КРОМПИР, ДРЕЊИНУ, КАЈМАК: У РС све већи одазив пољопривредних произвођача за заштиту домаћих производа

С. МИШЉЕНОВИЋ

31. 08. 2020. у 06:14

КАКО би производи из Српске били што препознатљивији на тржишту, у току је процес брендирања домаћих пољопривредних производа.

БРЕНДИРАЛИ СВОЈ КРОМПИР, ДРЕЊИНУ, КАЈМАК: У РС све већи одазив пољопривредних произвођача за заштиту домаћих производа

Романијски скоруп - кајмак / Фото СРНА

На терену су већ брендирани дрењина и производи од дрењине, као и борички кромпир, романијски скоруп - кајмак. Одазив пољопоривредних произвођача из целе РС је одличан. У Министарству пољопривреде РС кажу да је циљ постизање препознатљивости домаћих производа као што су поткозарско воће, јагоде и паприка рога из Берковића, слатински парадајз, рогатички кромпир, невесињски кромпир, семберски купус, и да се осигура да ти производи нађу свој пут до циљаних потрошача.

- Применом одговарајуће маркетиншке стратегије, повећава се вредност домаћим пољопривредним производима и постижу се већа профитабилност и тржишна конкурентност, а истовремено се утиче на свест потрошача о значају куповине домаћих производа - истиче Александар Мацановић, портпарол министарства пољопривреде РС.

Он каже да ће се код брендирања производа на терену максимално искористити потенцијал локалитета.

Борички кромпир / Фото СРНА

- За сваки изабрани производ, план је да се у току и након покретања бренда, ради истраживање тржишта и навика потрошача, које ће усмерити развој бренда на осмишљавање назива, визуелног идентитета и презентације, промоције и евентуалног проширења бренда - поручује Мацановић и додаје да је циљ брендирања боља позиција производа на тржишту.

Јелена Мићић из Министарства пољопривреде РС каже да географска ознака порекла треба да штити географски назив региона где се врши прерада.

- Специфичност ове заштите је условљена утицајем географске средине, природе, људским фактором, а прерада се одвија у означеном географском подручју. Савремено тржиште отвара реалне услове за ширу производњу, и изворним, аутохтоним прерађевинама даје могућност да постигну стандардну и сталну вредност. Тим производима са специфичним својствима, произведеним у сеоским домаћинствима, потребно је организовано отварање тржишта, нарочито за оне производе који се доносе са удаљених, неприступачних, планинских подручја, да добију могућност боље реализације на тржишту и реалну цену - појашњава Мићићева.

Она каже и да географска заштита порекла није привилегија појединца, него припада свима који живе на том простору.

ЗЛАТНЕ МЕДАЉЕ ЗА СКОРУП

ПРОИЗВОДЊА романијског скорупа - кајмака је међу првим производима из РС брендирана. Чланице удружења "Романијски скоруп - кајмак" су на 86. Међународном пољопривредном сајму у Новом Саду освојиле две златне медаље за млади димљени кајмак и димљене зарице. Географско подручје где се производи романијски скоруп - кајмак су општине Соколац, Хан Пијесак и Рогатица.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВАРАЛА САМ ДУШКА!: Карлеуша признала - Нисам осећала ништа, чак ни олакшање

"ВАРАЛА САМ ДУШКА!": Карлеуша признала - "Нисам осећала ништа, чак ни олакшање"

ПЕВАЧИЦА Јелена Карлеуша недавно се развела се од фудбалера Душка Тошића, с којим има две ћерке Нику и Атину. Након 17 година потписали су папире за споразумни развод брака, а сада је ЈК све изненадила када је признала у ком моменту је преварила свог већ сада бившег супруга.

11. 10. 2024. у 12:40

Коментари (0)

ОРЛОВИ НАПУСТИЛИ БЕОГРАД: До меча са Швајцарцима остао још само један дан (ФОТО)