MOĆ I NEMOĆ PATRIJARŠIJE SA BOSFORA: Carigrad i raskoli u pravoslavnom svetu - iz prošlosti i sadašnjosti
22. 01. 2023. u 11:00
PRAVOSLAVNA crkva, iako sastavljena od više (ukupno 14) autokefalnih crkava, jedinstvena je u dogmatskom i kanonskom smislu, jer je "Crkva Boga živoga, stub i tvrđava istine" (1. Tim. 3, 15).
Povezane vesti
HOBOTNICA TERORISTA ŠIRI OTROVNE PIPKE: Ideološki repovi VMRO se još vuku Balkanskim prostorima
VMRO je nastavio da truje odnose dve države, kao jedan od glavnih eksponenata antijugoslovenske politike Italije.
24. 12. 2024. u 11:00
VEROLOMNI SUSED SE NE ODRIČE ASPIRACIJA PREMA MAKEDONIJI: Bugarska okupacija Srbije izazvala je demografsku katastrofu
PRITISNUTA snažnom ofanzivom srpske vojske posle proboja Solunskog fronta septembra 1918. godine, Bugarska je brzo kapitulirala 28. septembra u Solunu.
24. 12. 2024. u 10:00
VELIKE SILE HUŠKAJU BEOGRAD I SOFIJU NA RAT: Sanstefanski ugovor opsesija Bugarske intelektualne i vojne elite
SRBIJA I BUGARSKA su uspostavile diplomatske odnose januara 1879. godine, i živele su u relativnom miru sve do 1883. godine.
24. 12. 2024. u 09:00
"SANSTEFANSKA AVET" LEBDI NAD BEOGRADOM: Srbija kao pokrovitelj Bugarskog nacionalnog pokreta
SRBI I BUGARI su stari istorijski poznanici.
24. 12. 2024. u 08:00
BALKANSKI KAIN I AVELJ: Srbi i Bugari na vekovnoj istorijskoj vetrometini
SRBI i Bugari su prošli trnovit puta formiranja svojih država od ranog srednjeg veka do modernih vremena.
24. 12. 2024. u 07:00
Najnovije iz rubrike
JA SAM TAJ DAN UMRLA SA SVOJOM DECOM: Ispovest majke devojčica koje su poginule u tragediji Železničkoj stanici u Novom Sadu
ČLANOVI porodice koja je izgubila tri člana u novosadskoj tragediji: petogodišnju Saru, devetogodišnju Valentinu i njihovog deku, pedesettrogodišnjeg Đorđa govorili su u emisiji "Kad tuga progovori" na TV Prva.
28. 12. 2024. u 21:02 >> 00:35
''IMALA SAM PREDOSEĆAJ NEKI'' Baka nastradalih devojčica u Novom Sadu: Stalno sam govorila "Nemoj da idu nigde"
BAKA petogodišnje Sare i devetogodišnje Valentine koje su nastradale u tragediji zajedno sa dedom, kada se nadstrešnica na Železničkoj stanici u Novom Sadu srušila, u emisiji ''Kad tuga progovori'' na TV Prva je izjavila da se i dan danas pita da li bi uspela da spase devojčice da je tog dana rekla da ostanu kući.
29. 12. 2024. u 00:03
VUČIĆ JE DOŠAO DA NAM IZJAVI SAUČEŠĆE, A IZ OPOZICIJE NIKO: Ispovest porodice nastradalih devojčica u Novom Sadu (VIDEO)
STVARNO bih se zahvalila i predsedniku i gradonačelniku od prvog momenta su sa nama. Susreli smo se sa komentarima da smo se prodali za neke pare, ja nemam ni svoju prokletu platu na šta da potrošim, a oni su bar došli, izjavili saučešće, pričali su sa nama, bili su tu.
28. 12. 2024. u 23:41
ŽURKAMA NA FAKULTETIMA SE NE ODAJE POČAST ŽRTVAMA Majka nastradalih devojčica: Politika treba da bude politika, a moja deca su moja deca
NE želim uopšte da zbog naše tragedije da se ljudi tuku po ulicama. Politika treba da bude politika, a moja deca su moja deca. Ako imaju ljudi neku reč podrške mogu da kažu, ne moraju na taj način stvarno.
28. 12. 2024. u 23:31
LAŽNO SAOSEĆAJU, SLAVILI SU ROĐENDAN NA PROTESTU A POZIVAJU SE NA NAŠU DECU: Ispovest porodice Firić (VIDEO)
DEDA petogodišnje Sare i devetogodišnje Valentine koje su nastradale u tragediji zajedno sa drugim dedom, kada se nadstrešnica na Železničkoj stanici u Novom Sadu srušila, govoreći o protestima kaže da lažno saosećaju sa nastradalima.
28. 12. 2024. u 23:01
Milos
22.01.2023. 15:09
Satanizam iz USA na celu sa CIA se zestoko trudi da unisti sve duhovne i moralne vrednosti u ostatku sveta i prenese njihov bolesni sistem vrednosti. Iskreno se nadam da nikada u tome nece uspeti.
MILAN LEKIĆ
22.01.2023. 18:56
Добар текст у целини са малом датумском грешком која захтева добронамерну исправку због додатног разјашњења односа Српске Цркве са Цариградском патријаршијом. Године 535. основана је Јустинијана прима Цариградске патријашије (ЈПЦП) а не Охридска архиепископија Цариградске патријаршије (ОАЦП), која је уздигнута 1018. године. У борби за патријаршијски престо после пада Цариграда 1204. Д. Хоматијан и његов савременик Јован Апокавк епископ Наупактоса који се спомиње у тексту, неоправдано су оспоравали титулу „васељенског патријарха“, Михајла IV Атерианоса (1206-1212) коју је овај преузео од свог претходника Јована X Каматероса (1198-1206). „Латинско царство“, забранило је унутар зидина Константинопоља коришћење титуле „цариградског патријарха“, али су је сви патријарси током изганства у Никеји редовно користили. Титула „васељенског патријарха“, иначе, уведена је после Халкедонског сабора 451. Око ње, сем у време папе Гргура Великог који се јогунио није било спорова све до католичке шизме 1054, затим пада Источноромејског Царства 1453., а посебно после Тридентског сабора, када је из познатих разлога то питање проблематизовано позивањем на лажну Константинову даровницу. Из Папских биографија (Liber pontificalisa, прво и друго издање) знамо да ни на једном екуменском сабору није забележено присуство римских епископа (папа) што је најтврђи доказ да Римска црква прије 1204. није могла имати апсолутно никакав утицај на источној обали Јадрана. Српска Црква је недавно, оправдано, омогућила аутономију-аутокефалију својој епископији О.А. на простору Северне Македоније зато што та територија није била у саставу Србије (Српске земље Далмације, Босне, Захумља, Травуније и Раса) у тренутку проглашења њене аутокефалије СПЦ на, Васкрс 1220. Тачније, тада су од некадашње ОАЦП под јурисдикцијом СПЦ остала сједишта и Јустинијане приме (Царичин Град) и Јустинијане секунде (Улпијана, Грачаница) која је Немања раније добио као поклон од цара Манојла Комнена, као и Призрен и Милеје скадарске. Признање аутокефалије „Цркве Охридске архиепископије у Сев. Македонији“ (којој СПЦ уступа на коришћење своје храмове) је славе вредан канонски потез СПЦ поздрављен и од Руске цркве. Тим чином, премудрим, Светосавска црква сведена је на територију из времена свог оснивања, чиме је блокирана свака идеја паписта из Константинопоља и њихових спонзора у Берлину, Риму, Лондону и Вашингтону да би се у Босни, Црној Гори, Далмацији и на Косову могао применити „украјински“ модел разбијања њене вјековне структуре која са Светосављем, косовским и видовданским заветима представља нераскидиве кохезионе принципе свесрпског духовног јединства.