OTKAZNI ROK OD MESEC DANA SE NAPLAĆUJE: Kada potrošači mogu da raskinu ugovor sa kablovskim i mobilnim operaterima bez plaćanja troškova
POTROŠAČI se često iznenade kada shvate da ne mogu jednostavno da raskinu ugovor sa kablovskim i mobilnim operaterom, bez plaćanja bilo kakvih dodatnih troškova. Do ovakvih situacija dolazi uglavnom zbog nepoznavanja komplikovanih propisa. Našoj redakciji se obratila čitateljka "Novosti" Jelena Marković i požalila se da je morala raskid ugovora da najavi 30 dana ranije, iako je od njegovog potpisivanja prošlo više od dve godine.
- Odlučila sam da promenim operatera - objašnjava nam ova Beograđanka. - Mislila sam da je ugovorna obaveza prestala, jer je prošlo dve i po godine. Kada sam otišla da raskinem ugovor, rekli su mi da je otkazni rok mesec dana, što znači da još toliko moram da plaćam njihovu uslugu.
Međutim, u ovoj situaciji operater je bio u pravu. Kako objašnjava Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS), dve godine je minimalni period važenja usluge.
- Korisnik koji je nastavio da koristi njihove usluge i dalje ima ugovornu obavezu - kaže Dragić. - Ukoliko hoće da raskine ugovor, potrebno je da to najavi 30 dana ranije. U suštini, potrošač će taj mesec morati da plati, a na njemu je da odluči da li će i za to vreme koristiti uslugu istog operatera ili hoće odmah da prestane.
U situaciji kada želi svojevoljno da raskine ugovor, a nije istekao period od dve godine, onda potrošač mora da plati punu cenu usluge za to vreme koliko je bio korisnik tog operatera.
- Ako je, na primer, neko koristio uslugu šest meseci, on za taj period mora da doplati razliku između popusta i pune cene - navodi Dragić. - U ugovoru sa minimalnim periodom važenja od dve godine, uračunat je određeni popust. Ako pre tog roka korisnik hoće raskid, mora da nadoknadi tu razliku. Ako je uzeo i mobilni telefon, mora da plati i punu cenu uređaja po tržišnoj vrednosti, onako kako operater proceni.
Često, potrošači žele da raskinu ugovor, jer su nezadovoljni uslugom. Uglavnom se dešava da imaju loš signal ili manju brzinu interneta od predviđene.
- U tom slučaju, operater ima rok od 48 do 72 sata da prijavljeni kvar popravi - kaže Dragić. - Ukoliko to ne učini u tom periodu, onda potrošač ima pravo da raskine ugovor zbog nepoštovanja opštih uslova, i to bez bilo kakvih dodatnih troškova.
Ako operater odbije prigovor potrošača, sa tvrdnjom da je sve u redu, onda korisnik mora da se obrati RATEL-u, ukoliko hoće da reši svoj problem. Ova agencija kontroliše kvalitet usluge kroz svoj sistem i obaveštava potrošača da li je u pravu. Kada RATEL ustanovi da je došlo do kršenja obaveze, operater je dužan da postupi u skladu sa nalogom ovog regulatornog tela.
RASKID BEZ PENALA
KORISNICI imaju pravo da raskinu ugovor sa kablovskim operaterom, ukoliko je on ukinuo određenu uslugu ili promenio nešto iz opštih uslova potpisanog ugovora, a da o tome nije obavestio potrošača. U toj situaciji, građani imaju rok od 30 dana za raskid bez ikakvih dodatnih troškova.
Preporučujemo
POSKUPLjENjE MOBILNE TELEFONIJE: Pod kojim uslovima korisnici mogu da raskinu ugovor
19. 11. 2021. u 16:59
PANIKA U PRIŠTINI: Kikl dobio mandat za formiranje nove austrijske vlade, za njega Kosovo nije država
LIDER krajnje desničarske Slobodarske partije Austrije (FPO) Herbert Kikl dobio je danas mandat za formiranje nove austrijske vlade, a njegova stranka uputila je prošle godine predlog rezolucije austrijskoj Skupštini kojom zahteva da se parlament izjasni protiv priznanja tzv. Kosova.
06. 01. 2025. u 19:41
OVO JE UBICA IZ JAGODINE: Vlasnik kafane i drugi muškarac ga tukli, on se vratio sa "škorpionom" i zapucao (FOTO)
NAPADAČ koji je večeras ubio vlasnika kafane u Jagodini Dejana Mihajlovića (55) i ranio još jedno lice je Saša Milosavljević Babac (47), koji ima debeo dosije, a osuđivan je za više krivičnih dela, pokušaj ubistva, nasilje u porodici.
06. 01. 2025. u 21:25
NIJE SAMO NOVČIĆ: Šta se još stavlja u božićnu česnicu
ZNATE li šta sve može da se ubaci u česnicu i čime je dopušteno zameniti novčić?
05. 01. 2025. u 10:17
Komentari (0)