ŠNICLA SA "ZUJALICOM": Kako se Francuzi bore s visokim poskupljenjima prehrambenih proizvoda
ALARM prikačen na pakovanje ribe ili komad mesa postao je uobičajen postupak u nekim francuskim lancima supermarketa, što pokazuje koliko je teška finansijska situacija i koliko neki građani teško sastavljaju kraj s krajem.

Foto: O. Radošević, A. Stevanović
Inflacija je naročito primetna u sektoru prehrambenih proizvoda. Za poslednjih godinu dana iznosi oko 16 odsto, zavisno od toga šta se smatra osnovnim potrepštinama. Direktori nekih lanaca supermarketa predviđaju da bi tokom leta ovaj skok mogao da iznosi od 20 sve do 25 odsto, posle čega bi trebalo očekivati smirivanje cena.
U međuvremenu, potrošačke korpe su sve lakše. Građani se u proseku odriču onih proizvoda koji im trenutno nisu najnepohodniji, zagledaju cene, smanjuju težinu kupljene robe.
Zanimljivo je da se među onim čega se Francuzi trenutno najviše odriču nalazi nacionalni delikates sveža guščja džigerica: kupuje se čak 65 odsto manje! Na udaru je i nacionalno piće šampanjac. U odnosu na isti period lani, Francuzi su pazarili čak 18,2 odsto manje ovog penušavca.
Ulje se još više štedi. U potrošačkoj korpi ima ga 22,8 odsto manje. Takođe se manje kupuju i gotova jela, za 22 odsto. Francuzi u ova teška vremena očigledno uštedu postižu i tako što sami više kuvaju. Rekorder po potrošačkoj apstinenciji su parafarmaceutski proizvodi, čija je kupovina u slobodnom padu, od čak 72 odsto. Tome svakako doprinosi i činjenica da se ljudi sada manje štite od kovida.
Na spisku uštede su i špargle u konzervi, koje se danas kupuju 24,5 odsto manje nego pre godinu dana. Zamrznute pice su takođe visoko na ovoj lisiti, sa minusom od 20,5 odsto, a tome doprinosi ne samo ekonomska kriza, već i prošlogodišnja afera u kojoj je dvoje dece preminulo od zaražavanja bakterijom ešerihija koli pronađenoj u zaleđenoj pici jednog od ovdašnjih poznatih proizvođača.
Zbog krize, manje se kupuju i konzerve i morski proizvodi, za 16,8 odsto. Prodaja aromatizovanih voda i luksuzna piva takođe je opala, za 16 odsto. Francuzi sada manje jedu i senf, za 14 odsto, a za toliko je opala i potrošnja svežih voćnih sokova. Mnogo se štedi i na higijeni. Prodaja gumenih rukavica je u padu za 24 odsto, proizvoda za ve-ce 17, preparata za negu tela 15...
Ukupna potrošnja za godinu dana opala je za 5 odsto. Istovremeno, prodaja najjeftinijih proizvoda porasla je za 11 procenata. Izbegava se najksuplje i luksuzno.
ŠTEDNjA NA ŽENSKIM ŽILETIMA
Zanimljivo je da je prodaja ženskih žileta za godinu dana u Francuskoj opala za čak 17,5 odsto. S tim u paru ide i pad prodaje pene za prijanje od 16 odsto.

CEO ŠID TUGUJE ZA LEPOM MILANOM: Devojka (26) tragično preminula, danima se opraštaju od nje na društvenim mrežama
DEVOJKA Milana Mišić (26) iz Šida tragično je preminula 15. jula, a na večni počinak ispraćena je dva dana kasnije u pratnji neutešne porodice, prijatelja, rođaka i mnogobrojnih sugrađani koji se danima od nje opraštaju na društvenim mrežama.
27. 07. 2025. u 08:48

EKSKLUZIVNI SNIMCI HAPŠENjA ŠIPTARSKOG TERORISTE: Ovako je pao bivši pripadnik OVK u Svilajncu, evo za šta se sumnjiči (VIDEO)
ŠIPTARSKI terorista i bivši istaknuti pripadnik terorističke OVK Halili Lulzin, uhapšen je danas u Svilajncu, u zajedničkoj akciji Bezbednosno-informativne agencije, Službe za otkrivanje ratnih zločina UKP MUP-a Republike Srbije, a u saradnji sa Tužilaštvom za ratne zločine.
22. 07. 2025. u 20:54

NAUČNICI U STRAHU - RIZIK OD NESTANKA: Ada Bojana i Bokokotorski zaliv u opasnosti - more nikada nije bilo takvo
NIVO Jadranskog mora će, prema projekcijama, do kraja veka porasti 35 centimetara (cm), što će ugroziti obalska područja, posebno područje Ade Bojane i delove Bokokotorskog zaliva, navodi se u prošlogodišnjem Nacrtu Nacionalnog plana Crne Gore za prilagođavanje na klimatske promene.
25. 07. 2025. u 08:55
Komentari (0)