NOVI PRAVAC "OSLOBAĐA" CENTAR GRADA: Asfaltirani prvi kilometri na severnoj obilaznici oko Kragujevca, radi se i na petljama

Vesna Hadžić

05. 05. 2025. u 12:38

KLjUČNI infrastrukturni projekat u Šumadiji, izgradnja Severne obilaznice oko Kragujevca, realizuje se bez zastoja. Vlada Srbije proglasila ga je za projekat od posebnog značaja još 2021. godine i deo je šire Fiskalne strategije Srbije za period do 2027. godine.

НОВИ ПРАВАЦ ОСЛОБАЂА ЦЕНТАР ГРАДА: Асфалтирани први километри на северној обилазници око Крагујевца, ради се и на петљама

Foto Grad Kragujevac

Ukupna vrednost izgradnje ove saobraćajnice, dužine 22 kilometra, procenjuje se na 342,1 miliona evra, a završetak radova planiran je za 2027. godinu

Izgradnja Severne obilaznice oko Kragujevca počela je krajem 2023. godine. Radovi se izvode u dve faze. Prva obuhvata saobraćajnicu od petlje Jovanovac do petlje Petrovac, a druga izgradnju trase od petlje Petrovac do Dragobraća. Trenutno se asfaltira deonica u dužini od pet kilometara, koja će biti puštena u saobraćaj ove godine, a paralelno teku i drugi radovi.

Na petlji Petrovac trenutno se radi na ulazno izlaznim rampama, kao i na tri kružna toka koja će povezivati naselje Petrovac i radnu zonu Cvetojevac sa Severnom obilaznicom oko Kragujevca.

Izvođači su angažovani i na tri vijakon konstrukcije tj. čelična podvožnjaka, dok se uporedo radi i na hidrotehničkoj izolaciji, javnom osvetljenju i TK sistemima.
Na petlji Jovanovac, trenutno se izvode radovi na izgradnji stubova i naglavnih greda mosta dužine 100 metara koji povezuje Severnu obilaznicu i državni put Batočina - Kragujevac - Kraljevo - saopštili su "Putevi Srbije".

Ovo preduzeće podnelo je Zahtev za određivanje obima i sadržaja studije o proceni uticaja na životnu sredinu druge faze projekta Ministarstvu za zaštitu životne sredine, čime je formalno otpočeo proces koji prethodi izgradnji preostalih 17 kilometara saobraćajnice.

Obilaznica je projektovana sa dve trake u oba smera i bez semafora, što će omogućiti vožnju bez zaustavljanja i brzine do 100 kilometara na čas. Imaće pet petlji i 25 objekata, mostova, nadvožnjaka i podvožnjaka. Prvi put u Srbiji se prilikom izgradnje podvožnjaka upotrebljavaju čelične konstrukcije, čiji su benefiti brzina i jednostavnost gradnje, kao i dug vek trajanja.

Foto Grad Kragujevac

Moderna saobraćajnica će povezati Kragujevac sa nekoliko ključnih puteva, uključujući pravce ka Batočini, gde se nalazi izlaz na auto-put "Miloš Veliki", Kraljevu, Topoli i Gornjem Milanovcu. Ne samo da će olakšati putovanje i transport kroz region, već će i poboljšati kvalitet života građana Kragujevca i okoline, jer grad godinama trpi velika opterećenja zbog tranzitnih i teretnih vozila koja idu od Topole i Batočine ka Kraljevu i Čačku, a prolaze kroz sam centar grada. Obilaznica će omogućiti preusmeravanje teretnog i međugradskog saobraćaja, čime će se poboljšati protok vozila, smanjiti zagađenje vazduha u gradu i povećati bezbednost na ulicama.

Izgradnja ove saobraćajnice ocenjena je kao ključni generator za ekonomski razvoj Kragujevca, jer je prati otvaranje novih radnih zona duž trase i uređenje Radne zone "Cvetojevac". Povezanost sa glavnim auto-putevima poboljšaće logističku efikasnost i smanjiti troškove transporta sirovina i gotovih proizvoda, a bolja povezanost sa postojećim industrijskim zonama, uključujući MIND Park, doprinosi privlačenju investitora i otvaranju novih radnih mesta. Osim toga, ovaj projekat je od ključne važnosti za razvoj automobilske industrije u Srbiji, s obzirom na prisustvo kompanije "Stelantis" u Kragujevcu.

U više navrata rađene su studije za izgradnju dve obilaznice, Severne i Južne, koja bi povezivala staru industrijsku zonu sa brzom saobraćajnicom i auto-putem. Od ove druge davno se, nakon početnih radova, odustalo jer bi zbog kilometar i po dugačkog tunela kroz Metino brdo i brojnih klizišta na tom terenu, koja bi prethodno morala da se saniraju, i obimne eksproprijacije, južna obilaznica bila mnogo skuplja od severne koja je nešto duža, ali jednostavnija za gradnju, a kako su nove industrijske zone počele da se razvijaju u drugim pravcima, grad i država postigli su dogovor o nastavku izgradnje severnog koridora.

Dugo su čekali

ZA izgradnju obilaznica oko Kragujevca pojavila se potreba još pre više decenija, jer postojeća putna infrastruktura nije pratila razvoj industije i rast stanovništva, a pogotovo nakon što je "Fijat" ponovo pokrenuo fabriku automobila.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

POGLEDAJTE KAKO IZGLEDA PUTINOV STAN: Sve pršti od luksuza, otvorio čak i frižider, ima i kapelu (VIDEO)