VARALI DA JE BOMBONJERA NA AKCIJI: Tržišna inspekcija podnela prijavu protiv poznatog trgovinskog lanca

Elena Božić Talijan

15. 05. 2025. u 07:00

TRGOVCI postaju sve kreativniji u nalažanju novih načina obmanjivanja potrošača kako bi ih namamili da pazare njihove proizvode. Tako je jedan poznati lanac reklamirao "bajaderu" od 200 grama u svom nedeljnom katalogu, u kojem promoviše artikle na sniženju u toj sedmici. Međutim, samo za ovu bombonjeru postojalo je ograničenje, a da bi potrošač mogao da ga vidi morao bi da upotrebi lupu. Jedino pored fotografije "bajadere", u donjem desnom uglu kataloga, sitnim slovima je ispisano da za nju snižena cena važi samo dva dana.

ВАРАЛИ ДА ЈЕ БОМБОЊЕРА НА АКЦИЈИ: Тржишна инспекција поднела пријаву против познатог трговинског ланца

Foto UNSPLASH

Građani su na ovaj način dovedeni u zabludu. Oni su kupovali ovaj proizvod verujući da je na akciji čitave sedmice, jer se nalazi u nedeljnom katalogu. Osim toga i cena na rafu je ostala snižena.

Propisana kazna za taj prekršaj je od 300.000 do dva miliona dinara. Ovo je samo jedna u nizu prevara potrošača koje su svakodnevne. Najčešće obmane su kada je trgovac naveo jednu cenu na rafu,a druga viša mu se naplati na kasi. Zatim lažni popusti, gde je redovna cena proizvoda niža od one koja se na etiketi oglasi kao "navodno" akcijska i snižena. Takođe, često se potrošači dovode u zabludu i sa etiketama u boji, tzv. superponudama gde je proizvod snižen samo za dinar. Trgovci računaju na brzopletost potrošača, i ljude koji ne vide dobro. Obično kupci koji redovno pazare neki proizvod prepoznaju prevaru.

 

Podnošenje prijave

KUPCI koji otkriju obmane trgovaca trebalo bi da podnesu pritužbu inspekciji. Najbolje je da se prijava pošalje mejlom, jer ostaje sačuvan trag da je zahtev podnet, kao i njegov sadržaj. Pritužbu treba uputiti nadležnoj inspekciji pri Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine na jednu od sledećih mejl adresa: trzisnainspekcija@must.gov.rs ili podnesiprijavu@must.gov.rs

Mnogo je pritužbi i na lažna sniženja kad odeće, obuće i bele tehnike. Posebno je raširena obmanjujuća praksa trgovaca da prvo poskupe robu za 20 do 30 odsto kratko vreme pre popusta, a kada počne akcija oglase da je za toliko procenata pojeftinila. Te zloupotrebe teško može da uoči većina kupaca, ali je sve više edukovanih potrošača koji primećuju takve trikove.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

RUSI NISU PRIHVATILI NJEGOVO IZVINJENJE, I... Dejan Stanković je doživeo ono što nije želeo