KORONA KRIZA: Međunarodni drumski transport smanjen između 20 i 30 odsto
MEĐUNARODNI drumski transport smanjen je za 20-30 odsto, kaže predsednik poslovnog udruženja "Međunarodni transport" Neđo Mandić i dodaje da srpske prevoznike trenutno najviše muči neusklađenost izvoza i uvoza, zbog čega se dešava da moraju iz inostranstva da se vrate prazni.

Novosti
"U početku, prva dva-tri meseca kada je počela pandemija kovida 19 intenzitet posla je bio smanjen i do 50 odsto, dok su neki u tom periodu potpuno zaustavili transport. Sada ima posla, ali ne u punom kapacitetu", kaže Mandić za Tanjug, upitan koliko je pandemija uticala na rad prevoznika.
Dodaje da bolje organizovane firme, ipak, mogu da prevaziđu te problem i obezbede posao.
Mandić kao veliki problem u međunarodnom drumskom transportu vidi to što nije usklađen izvoz i uvoz, pa se dešava da vozila odu sa robom iz Srbije, a da se vraćaju prazna, jer nema uvoza zbog situacije sa koronom.
"Svaki dan kada kamioni ne saobraćaju prave troškove, tu su plate i dnevnice vozača, ali i drugi troškovi koji idu uz to", navodi Mandić.
Ukazuje da kolege koje prevoze robu kontejnerima imaju veći problem, jer nema dovoljno kontejnera na tržištu, pa je smanjen i broj prevoza.
Odgovarajući na pitanje, zasto kineske robe ima sve manje na srpskom tržišu, kaže da je po njegovim saznanjima problem u transportu.
"Bili su ''okrivljeni'' naši prevoznici da su podigli cene transporta. To nije tačno. Srpski prevoznici nisu podigli cenu ni za jednu paru. Svima je jasno da kada imate višak kapaciteta a manjak robe, kao sada, tada cena ne može da raste, može samo da pada", ukazao je Mandić.
Dodaje da je problem u transportu zbog kontejnera. "Cena za prekookeanske kontejnere je bila 1.000 evra, a u prvim mesecima pandemije je uvećana na 10.000 evra po kontejneru. U poslednjih par meseci cena je pala na 7.000 evra".
Kontejnera nema dovoljno, kaže i dodaje da niko ne zna gde su kontejneri.
"Neka pretpostavka je, da su na teritoriji Amerike i Nemačke zadržani kontejneri i nema ih u prometu. Ako bi i naručili robu iz Kine, nema čime da stigne do naših luka", zaključio je on.
Upitan da li pri ulasku u pojedine zemlje zaposleni ovog udruženja moraju da imaju negativan PCR test, kaže, da do nedavno nisu imali problema, te da je Evropa bila na sistemu zelenih koridora i puštala da se transport normalno odvija.
"U poslednje vreme Nemačka, Češka i druge zemlje su počele na granicama da traže od vozača negativan PCR test. Mogu da ga urade i na samoj granici, a onda se čeka u kolonama i izgubi se dosta vremena", pojašnjava on.
Mandić kaže da transportom pokrivaju celu Evropu, zemlje bivšeg Sovjetskog Saveza, ali i Englesku i dodaje da ovo udruženje ima "dobar" vozni park, a najčešće transportuju auto-delove.
Preporučujemo

SAOBRAĆAJ U BEOGRADU: I ovaj petak donosi gužve - evo gde su najveći zastoji! (FOTO)
05. 03. 2021. u 08:13

KORONA KRIZA DRMA BRITANIJU: Dižu korporativni porez na 25% zbog korona rashoda
03. 03. 2021. u 20:29

KLjUČ U BRAVU: Zbog korone bankrotiralo više od 1.000 japanskih kompanija
07. 02. 2021. u 01:04

SPISKALA POMOĆ ZA PREDUZEĆE: Žena potrošila 150.000 $ ekonomske pomoći na šoping
24. 02. 2021. u 20:35

RULjA IZVUKLA BRITANCA IZ STANICE I ZAPALILA GA: Policija nije reagovala iz straha za sopstvenu bezbednost
BRITANSKI državljanin preminuo je od posledica teških opekotina nakon što ga je, prema navodima lokalnih medija, grupa ljudi izvukla iz policijske stanice i zapalila na ulici, javlja Skaj njuz.
22. 04. 2025. u 12:01

MAKRON POSLE RUSKOG NAPADA: Hitno nam je potreban mir
RUSKI raketni napad na grad Sumi na severu Ukrajine naglašava hitnu potrebu za nametanjem primirja Rusiji, izjavio je danas predsednik Francuske Emanuel Makron.
13. 04. 2025. u 15:34

Halid Bešlić "težak" 13 miliona €, a živi od kirije - "uvalio" se u kredit
"SADA iznajmljujem sve i živim od kirije, tako je najbolje."
21. 04. 2025. u 18:56 >> 18:56
Komentari (0)