TRAGANJE ZA POZORIŠNOM NEŽNOŠĆU: Na Praškom kvadrijenalu Srbija nastupa sa nacionalnom i studentskom postavkom

Miljana Kralj

31. 05. 2023. u 19:31

NA najznačajnijoj svetskoj manifestaciji posvećenoj scenskom dizajnu i scenskom prostoru, čuvenom Praškom kvadrijenalu, od 8. do 18. juna, Srbija će predstaviti nacionalnu postavku u selekciji zemalja i regiona i studentsku izložbu.

ТРАГАЊЕ ЗА ПОЗОРИШНОМ НЕЖНОШЋУ: На Прашком квадријеналу Србија наступа са националном и студентском поставком

Foto promo

Oba nastupa imaju zajedničku temu - "O nežnosti, snovima i odgovornosti".

- U poslednje vreme, sve češće, slušamo o potrebi da pozorište, ljudi koji ga stvaraju, oni koji ga posećuju i vole, kao i oni koji o njemu pišu, tragaju za ljubavlju i nežnošću, kao o vrednim, odgovornim i aktuelnim pozorišnim temama - tvrdi se, između ostalog, u konceptu nastupa Srbije, koga potpisuju komesari i kustosi Biljana Jotić, direktorka Muzeja primenjene umetnosti i profesorka Tatjana Dadić Dinulović, teoretičarka scenskog dizajna. - Tema nežnosti, ili još šire, ljubavi, za kojom tragamo u pozorištu i oko njega već godinama, postala je ovoga puta lajtmotiv nastupa Srbije, pre svega iz potrebe da se zbog vremena u kome živimo, i uprkos njemu, vremenu "nesigurnosti, strepnje i izolacije", nežnošću bavimo, posvećeno i posve odgovorno.

Obe izložbe su i dodatno tematizovane, pa je nacionalna postavka, pod nazivom Moonshine piano, posvećena izuzetnim ljudima, njihovim radovima, dok se studentska - "Sanjarenje", bavi mestima o kojima mladi ljude misle i sanjaju. Na specifičan način, oba rada, uspostavljaju odnos prema mestu izlaganja - Praškoj tržnici.

Nacionalna postavka, zamišljen je kao višeslojna "pripovedačka mašina", koja uključuje predstavnike savremene pozorišne (i ne pozorišne) scene u Srbiji. Centralni element postavke je instalacija, neka vrsta "rekvizita za razgovor", nastala od odbačenog klavira i mikro-destilerije, sa ciljem da "proizvede okvir za fiktivno pripovedanje između domaćina, gostiju i publike". Kustos postavke, izabran na javnom konkursu, je Miodrag Kuč, arhitekta i scenski dizajner koji živi i radi na relaciji Berlin-Novi Sad, a tokom kvadrijenala, njegovi gosti u srpskom paviljonu biće LP Duo (Sonja Lončar i Andrija Pavlović), Milica Vučković, Ivan Medenica, Selena Orb podkast Agelast (Galeb Nikačević, Sandra Planojević, Marko Ignjatović, Miloš Korać), Iva Čukić, Studenti SCEN-a, (Andreja Rondović i Mirko Radonjić), projekta "Novo kulturno naselje" (Siniša Tucić i Marko Jozić), autori emisije "Marka žvaka", Dušan Šaponja i Dušan Čavić).

Široka platforma

PRAŠKO kvadrijenale osnovano je 1967, a ova manifestacija danas predstavlja široku platformu istraživanja scenskog stvaralaštva - od dizajna dekora, kostima, zvuka i svetla u pozorištu, preko preklapanja arhitekture, scenskih i vizuelnih umetnosti, do sajt-specifik projekata i upotrebe prostora grada kao pozornice. Koncept ovogodišnje smotre posvećen je temi Rare (retko, posebno, izuzetno), sa željom se da ukaže na retke i izuzetne ideje, dela i umetnike koji stvaraju u pozorištu. Svoju prvu nagradu na ovoj manifestaciji, Srbija je dobila 2015, i to Zlatnu medalju za uspostavljanje dijaloga.

Studentska izložba koncipirana je kao zajednički umetnički rad petnaest studenata različitih fakulteta u Srbiji, izabranih na javnom konkursu, nastao tokom višemesečnog kreativnog procesa i bavi se transakcijom snova. U kustoskom timu ove postavke su Aleksandra Pešterac i Daniela Dimitrovska, Pavle Dinulović, Ninoslava Vićentić, Andrea Palašti, Pavle Stamenović, Natalija Bogdanović, a u mentorskom timu su Maja Vilić, Vladimir Savić i Maša Seničić.

Foto promo

Hibridni klavir biće deo nacionalne postavke

Organizatori nastupa su Muzej primenjene umetnosti i Scen - Centar za scenski dizajn, arhitekturu i tehnologiju Fakulteta tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu - OISTAT centar za Srbiju.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

NIKADA NEĆEMO SAZNATI PRAVU ISTINU: Sabalenka progovorila o dopingu