KAKO izgleda kada se ukrste dve velike drame, mitska i istinska, na jednoj sceni - maestralno je ovih dana na 58.Bitefu demonstrirao portugalski umetnik Tijago Rodrigeš u predstavi "Hekuba, ne Hekuba" Komedi franseza. Euripidovu tragediju o antičkoj kraljici koja u Trojanskom ratu gubi presto, slobodu, muža i decu, suočava sa pričom glavne glumice, opterećene brigom zbog zlostavljanja svog autističnog deteta, štićenika doma u Ženevi. Deli ih dve i po hiljade godina, ali je majčinska patnja ista u usamljenoj potrazi za pravednom kaznom. Tako se pred publikom prepliću dve "sinhrone" sudbine, Euripidove Hekube i Rodrigešove protagonistkinje...
FRANCUSKA ambasada u Beogradu juče je priredila prijem u čast ansambla slavnog Komedi franseza, čije je izvođenje predstave "Hekuba, ne Hekuba" Tijega Rodrigeša prethodne večeri na 58.Bitefu izazvalo iskreno oduševljenje publike.
ZA gotovo šest decenija postojanja bezmalo da ne postoji avangardno pozorište ili umetnik koji nisu bili na Bitefu, a nastavićemo da tragamo za novim hrabrim stvaraocima. Ali, moramo da govorimo i o dugoj tradiciji festivala, bez obzira na njegovu konstantnu i nikad prevaziđenu avangardnost.
ZBIRKA pesama "Prečitavanja" Laure Kovač, profesorke književnosti i pesnikinje iz Subotice, dijalog je ove autorke sa narodnom poezijom i malo drugačije čitanje poznatih motiva.
PREDSTAVA "Bajka o pozorištu" (po tekstu Vladimira Đurđevića i u režiji Marka Misirače) u četvrtak, 26. decembra, obeležiće deset godina od premijere na sceni Zvezdara teatra.
AKO "smeti znači želeti, a želeti smeti", kako Ana Atanasković veli u rano jutro svog novog romana, onda se može reći da je autorka dela "Zmajeva žena" i u svom kreativnom postupku, a i u svom životu uspela da ostvari sintezu ili, bolje reći, simbiozu smelosti i želje.
JEDNOGLASNOM odukom žirija nagrada „Poleksija Todorović“ 37. Čukaričkog likovnog salona pripala je Aleksandru Đuriću, slikaru i počasnom predsedniku udruženja „Lada“, za rad „Karta severnog neba“.
Komentari (0)