ODRŽIVI RAZVOJ

MEĐUNARODNI DAN PLANINA: Ključna uloga "krovova sveta"
SVETSKI dan planina je međunarodni dan koji se obeležava 11. decembra svake godine, sa ciljem da se podigne svest o važnosti planina za život na Zemlji.
11. 12. 2023. u 09:28UN cilj 13, 15

DAN ZEMLJIŠTA: Zemlja i voda su izvor života
DAN zemljišta je posvećen inicijativama i kampanjama koje za cilj imaju podizanje svesti o važnosti zemljišta kao resursa i o potrebi njegove zaštite i održivog korišćenja. Obeležava se 5. decembra, na dan kada je 1953. godine osnovana Međunarodna unija za zaštitu zemljišta.
06. 12. 2023. u 11:07UN cilj 15

MEĐUNARODNI DAN BEZ PAPIRA: Prilika da se ukaže na važnost očuvanja šuma
MEĐUNARODNI dan bez papira je prilika da se ukaže na potrebu smanjenja potrošnje papira i time doprinese očuvanju šuma, smanjenju emisije ugljen-dioksida i uštedi energije.
06. 11. 2023. u 09:00UN cilj 9, 13, 15

SVETSKI DAN KLIMATSKIH PROMENA: Zaštitimo našu planetu od globalnog zagrevanja
SVETSKI dan klimatskih promena se obeležava 4. novembra sa ciljem da se podigne svest o problemu globalnog zagrevanja i posledicama po život na Zemlji.
03. 11. 2023. u 16:43UN cilj 13

MEĐUNARODNI DAN REZERVATA BIOSFERE: Čuvari prirode i biološke raznovrsnosti
HITNOST rešavanja ekoloških problema postaje sve jasnija: imamo samo jednu planetu i ona je u opasnosti. Naš odnos sa prirodom i sa drugim živim bićima treba radikalno preispitati i promeniti jer moramo da stvorimo istinski zajednički svet.
02. 11. 2023. u 10:23UN cilj 14, 15

ISTINE I ZABLUDE O ZELENOM MARKETINGU: Ekološka odgovornost ili marketinški trikovi
ZELENI marketing je pojam koji se odnosi na marketinške aktivnosti koje imaju za cilj da promovišu proizvode ili usluge koji su ekološki prihvatljivi ili koji doprinose očuvanju životne sredine.
26. 10. 2023. u 11:25UN cilj 9, 12

Međunarodni dan smanjenja otpada – 30. mart
Obeležavanjem Međunarodnog dana „nultog otpada“ UN želi da podstakne pojedince, organizacije i države da prepoznaju i deluju na smanjenje ekološkog otiska.
„Zero waste“ koncept postaje sve važniji jer njegova primena ima za cilj smanjenje otpada, očuvanje resursa i minimiziranje uticaja na životnu sredinu. Neophodno je smanjiti količine otpada na deponijama i u prirodi i promovisati reciklažu i cirkularnu ekonomiju.
Ovogodišnja tema „Ka nultom otpadu u modi i tekstilu“ naglašava potrebu za akcijom u ovom sektoru kako bi se smanjio otpad i unapredila cirkularna rešenja. Brz rast proizvodnje i potrošnje tekstila nadmašuje napore održivosti u sektoru, izazivajući ozbiljne ekološke, ekonomske i društvene uticaje. Proizvodnja odeće se udvostručila od 2000. do 2015. godine, a ipak se u svetu generiše 92 miliona tona tekstilnog otpada. Ovo je jednako kamionu za smeće punom odeće koja se spaljuje ili šalje na deponiju svake sekunde.
Svake godine tekstilni sektor proizvodi 2-8 procenata globalnih emisija gasova staklene bašte i koristi 215 triliona litara vode, što je ekvivalent 86 miliona olimpijskih bazena.
Bez hitne akcije, procenjuje se da će proizvodnja komunalnog otpada porasti na 3,8 milijardi tona godišnje do 2050.