PROFESOR MIRŠAJMER: Velika greška u proračunu bila da će sankcije brzo baciti Ruse na kolena
PROFESOR politikologije na Univerzitetu u Čikagu Džon Miršajmer kaže da postoje dve različite interpretacije uzroka rata u Ukrajini.

Foto: EPA/Shutterstock/ilustracija
Jedna interpretacija je da ruski predsednik Vladimir Putin imerijalista i da želi da stvori veću Rusiju, smatra on i dodaje da nema dokaza koji bi potkrepili takvu teoriju.
- Svi evidencije kažu da su ovaj rat uzrokovali pokušaji Zapada da naprave od Ukrajinu zapadnjačku tvrđavu na ruskim granicama. Glavni element te stretegije bio je da Ukrajina postane NATO članica - kazao je profesor Miršajmer za YT kanal Judging Freedom.
Kaže da je velika greška u proračunu bila da će sankcije brzo baciti Ruse na kolena.
- Sankcije nisu funkcionisale, a mi smo mislili da će to biti oružje koje će odlučiti pobednika u ovom ratu - kazao je Miršajmer.
On je objasnio i da Rusija ima mnogo veći broj stanovnika od Ukrajine, a to je jako bitno u ratu iscrpljivanja. Osim toga, Rusi imaju mnogo više artiljerije i zbog toga Miršajmer kaže da je teško videti scenario u kom će Rusi izgubiti rat.
Preporučujemo

TRI ZADATKA ZA KIJEV: Mišel - Ukrajina bi mogla da se pridruži EU 2030. godine, ako...
03. 10. 2023. u 22:55

BELA KUĆA O UKRAJINSKOJ OFANZIVI: Ostalo nam je oko šest do osam nedelja
03. 10. 2023. u 22:30

DžEJ DI VENS UDARIO NA ZELENSKOG: To što on radi je apsurdno
U INTERVJUU za internet portal UnHerd , američki potpredsednik Džej Di Vens nazvao je napade ukrajinskog predsednika Volodimira Zelenskog na SAD „neproduktivnom retorikom“ i „apsurdnim“.
15. 04. 2025. u 10:27

MAKRON POSLE RUSKOG NAPADA: Hitno nam je potreban mir
RUSKI raketni napad na grad Sumi na severu Ukrajine naglašava hitnu potrebu za nametanjem primirja Rusiji, izjavio je danas predsednik Francuske Emanuel Makron.
13. 04. 2025. u 15:34

"SINA SMO SAHRANILI U NIKŠIĆU" Željko Samardžić o najvećoj životnoj tragediji: "To je bila tuga za sve nas"
PEVAČ progovorio o bolnoj temi.
15. 04. 2025. u 10:18
Komentari (2)