NEVEROVATNI SATELITSKI SNIMCI: Evo šta se događa u Suecu i kako haos u kanalu utiče na svetsku trgovinu (FOTO)
PREKID saobraćaja Sueckim kanalom najnovija je u nizu nevolja koje su u poslednje vreme zadesile brodare, uzrokujući kašnjenja u isporuci robe potrošačima - pandemija je logistički sektor izbacila iz ravnoteže.
Logističke firme već mesecima balansiraju između ogromnih teškoća u saobraćaju zbog pandemije i snažnog skoka potražnje za potrošačkom robom.
Sada je dodatni problem napravio veliki teretni brod "Ever Given" koji se nasukao u Sueckom kanalu.
Tegljači pokušavaju da ga izvuku iz mulja i peska, a u pojedini stručnjaci za Rojters kažu da bi čitav posao mogao da se otegne na nekoliko nedelja.
- Lanci snabdevanja već su neko vreme pod pritiskom, a sada je veliki kontejnerski brod doslovno blokirao jednu od glavnih ruta svetske trgovine. Uprava Sueckog kanala pokušava da ga oslobodi za saobraćaj, zastoj je sve veći, a to će izazvati poremećaj u globalnim lancima nabavke - kazala je Džoana Konings iz ING-a.
Švajcarski MSC, druga brodarska kompanija u svetu za kontejnerski prevoz tereta, tvrdi da je blokada kanala pogodila sve velike prevoznike.
- Kao česti korisnik kanala, MSC vrlo pažljivo prati stanje kako bi ažurirao podatke. MSC-ovi klijenti, čiji teret treba da prođe kanalom sledećih dana, moraju biti spremni na potencijalne promene rasporeda - naveli su.
Zastoj u Suecu bi mogao da utiče i na transport robe azijskih proizvođača do kupaca u Evropi.
Leon Viljems, portparol luke Roterdam, najveće u Evropi, naglašava da je potražnja za logističkim uslugama premašivala kapacitete i pre incidenta.
- Posledice blokade osetiće sve luke u zapadnoj Evropi. Blokada sada traje već 48 sati i nadamo se, i zbog kompanija i zbog potrošača, da će uskoro biti rešena - rekao je.
U Antverpenu logistički kapaciteti za kontejnerski prevoz tereta preopterećeni su već mesecima, priča za Reuters direktor lučke uprave Žak Vandermeiren.
Eventualni novi poremećaji još bi više pogodili luke u SAD-u, u kojima pretovar već čeka više od 90 bodova, kažu izvori u logističkom sektoru.
Proteklih nedelja, cena prevoza robe iz Azije na istočnu obalu SAD-a gotovo je udvostručena, premašivši 5.000 dolara po FEU (kontejneri od 40 stopa), a porasle su i putarine na rutama prema zapadnoj obali, pokazuju podaci S&P Global Platts Containersa.
Kontejnerski brodovi duže čekaju utovar i istovar u lukama na zapadnoj obali SAD nego u onima u drugim delovima zemlje, ali i u ostatku sveta, pokazuje analiza logističke platforme project44.
Portparol luka Njujork i Nju Džersi kaže da za sada ne primećuju uticaj blokade u Suecu, ali da prate situaciju.
(Jutarnji list)
Preporučujemo
BLOKADA SUECKOG KANALA: Kontejnerima nakrcan brod dugačak 400 m leži nasukan
25. 03. 2021. u 20:50
STIGAO ODGOVOR IZ KREMLjA: Rusija poručila Makronu - Nema rata oko vakcina
26. 03. 2021. u 12:16
KAKO SU EKSPLODIRALI PEJDžERI KOD GOTOVO 3.000 LjUDI? Postoje dve teorije, a jedna je posebno zastrašujuća
OKO 2.800 ljudi, među kojima i veliki broj pripadnika libanskog oružanog pokreta Hezbolah, koji podržava Iran, kao i lekari, povređeni su u utorak nakon što su im eksplodirali pejdžeri kojima su komunicirali.
17. 09. 2024. u 21:06
OŠTRO UPOZORENjE MOSKVE BAJDENU, ŠOLCU I MAKRONU: Moćnije oružje od vašeg je spremno
PREDSEDNIK SAD Džozef Bajden, nemački kancelar Olaf Šolc i predsednik Francuske Emanuel Makron mogu isprovocirati sukob koji može dovesti do nepovratnih posledica, rekao je danas predsednik Dume Rusije Vjačeslav Volodin na plenarnoj sednici.
17. 09. 2024. u 17:35
STARO VEROVANjE NAŠIH PREDAKA: Evo šta znači ukoliko je vedro i sunčano na Malu Gospojinu
U narodu se ovaj praznik slavi uz živopisne običaje...
21. 09. 2024. u 08:43
Komentari (0)