NOVI PREVOZNIK U SUBOTICI: Lokalna firma nije "prebolela" koronu, pa je rešenje bilo javno-privatno partnerstvo

Jelena Lemajić

07. 02. 2025. u 20:00

ODBORNICI su dali saglasnost na konačni ugovor o javno-privatnom partnerstvu sa elementima koncesije, na 15 godina, pa će javni gradski i prigradski prevoz putnika u najvećem gradu na sveru Bačke obavljati jedna kompanija iz Obrenovca, koja posao preuzima od lokalne firme "Subotica trans".

НОВИ ПРЕВОЗНИК У СУБОТИЦИ: Локална фирма није преболела корону, па је решење било јавно-приватно партнерство

foto:J.L.

- Javni prevoz u gradu godinama je bio u krizi, a problemi su se dodatno pogoršali posle pandemije korone, jer je broj putnika značajno opao, a naš prevoznik imao je teškoće da se prilagodi tržišnim uslovima. Ddeo voznog parka morali su da povuku iz upotrebe, cene goriva su dramatično rasle, a gomilanju gubitaka doprineli su i povećani troškovi održavanja i na ime zarada radnika. I, računica je pokazala da bi samo tokom ove godine lokalna samouprava trebalo da izdvoji oko 450 miliona dinara za različite troškove "Subotica transa", uključujući solidarnu pomoć i otplatu kredita, uz dodatnih 50 miliona za povećanje zarada. To je ocenjeno kao nerentabilno, tim pre što će javno-privatno partnerstvo, očekujemo, doneti godišnje uštede u budžetu grada od 60 miliona dinara - objašnjava Radoslav Vukelić, sekretar Sekretarijata za komunalne delatnosti, navodeći da se privatni partner obavezao da nabavi 55 novih vozila, sanira krovnu konstrukciju Autobuske stanice i rekonstruiše, odnosno modernizuje Remontni cenatar u sedištu preduzeća.

Kaže i da će, shodno programu poslovanja, u "Subotica transu" - od sadašnjih 300 zaposlenih - do kraja 2025. ostati samo dva radnika. deo njih preći će kod partnera iz Obrenovca, dok će ostali dobiti otpremnine koje će biti isplaćene od prodaje aktuelnog voznog parka.

Postoje, saznajemo, usmene garancije da će novi prevoznik zadržati linije do susednih Kanjiže i Sente, pa i sela koja im pripadaju, a njihovi žitelji gravitiraju ka Subotici. Istovremeno, saobraćaj do Segedina - po svemu sudeći - biće ukinut, jer je ocenjeno da postojeći voz sasvim zadovoljava potrebe...

Ne treba, međutim, zaboraviti ni da - pored promene upravljačke strukture - ugovor o javno-privatnom partnerstvu predviđa i izmene u mreži linija gradskog i prigradskog prevoza. Subotičani očekuju da će dobiti kvalitetniji, pouzdaniji i moderniji gradski prevoz, ali su zabrinuti za sudbinu radnika i strepe od potencijalnih promena u sistemu prevoza.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

ALTA GRUPA  PONOVO IMA PRAVO GLASA U ADDIKO BANCI