STAJE ŽILA KUCAVICA SVILAJNCA: Inspekcija, zbog bezbednosti, donela odluku o obustavi saobraćaja na mostu preko Velike Morave

Zorica Gligorijević

20. 06. 2025. u 06:30

ŽELEZNIČKO-putnički most preko Velike Morave na deonici od Markovca do Svilajnca odavno je trebalo da ode u penziju, ali je radio da bi Svilajnčani, ali i meštani okolnih opština, lakše funkcionisali, a neophodan je i privredi.

СТАЈЕ ЖИЛА КУЦАВИЦА СВИЛАЈНЦА: Инспекција, због безбедности, донела одлуку о обустави саобраћаја на мосту преко Велике Мораве

Foto:Z.Gligorijević

Nažalost, vremešni starac od 101 leta, građen sredstvima ratne reparacije u vreme kralja Aleksandra Karađorđevića, na svojim plećima uskoro neće moći da nosi na hiljade automobila i kamiona. Zbog bezbednosti, Inspekcija za državne puteve Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, donela je rešenje o obustavi saobraćaja na mostu.

Njegova sanacija, kako su rekli iz Železnica Srbije, može biti završena najranije za godinu dana, što je zabrinulo građane svilajnačke opštine, kao i više od hiljadu radnika koji na posao u fabrikama u dve industrijske zone svakodnevno dolaze iz Kragujevca, Batočine i Lapova, privrednike, kao i sve iz okolnih gradova koji rade u Svilajncu. On je najkraća veza između auto-puta Beograd - Niš i opština Svilajnac, Despotovac i Petrovac na Mlavi.

- Most na Velikoj Moravi je žila kucavica Svilajnca, povezuje nas sa auto-putem i većim centrima. Nekoliko stotina radnika njime svakog dana putuje na posao, koriste ga i dobavljači, ekskurzije, saniteti, kamioni, njime se prevozi roba, njegovo zatvarnje imaće ozbiljne posledice po privredu, turizam i ekonomiju opštine - ocenio je predsednik opštine Svilajnac Predrag Milanović.

On dodaje da se ni rekonstrukcijom mosta ne rešava problem koji Svilajnčani imaju gotovo čitav vek, još od 1922. godine, kada je most i izgrađen.

Dogovor o "pontonu"

PREDSEDNIK Milanović navodi da je pri Vojsci Srbije pokrenuta inicijativa da se obezbedi pontonski most koji bi makar malo olakšao kretanje tokom rekonstrukcije mosta. Konačan dogovor biće postignut uskoro.

- Ovo je veoma frekventan pravac koji koriste i okolne opštine. Pitanje izgradnje novog mosta pokrenuto je još 1972. godine i u više navrata kasnije, ali do danas nismo došli do rešenja koje bi predstavljala obilaznica oko Svilajnca, za koju je urađen projekat i dokumentacija. Čak je bio spreman i tender, ali ugovor nikada nije potpisan zbog početka ukrajinsko-ruske krize - navodi Milanović.

Radnik Mihajlo Miličić iz Lapova je na posao u Svilajnac putovao 15 minuta, a sada će mu trebati i do sat vremena u jednom pravcu.

- Zatvaranje mosta produžava putovanje i do 50 kilometara u jednom pravcu. Tu su i dovoz robe, izvoz, sve je sad mnogo komplikovanije. A kada smo se odlučili da otvorimo fabriku u Svilajncu jedan od glavnih razloga bila je upravo dobra povezanost sa auto-putem i okolnim gradovima - kaže Darko Hinić, direktor privatne firme koja posluje u Svilajncu.

Dok se čeka na privremeno i trajno rešenje iz kompanija koje posluju u Svilajncu poručuju da su zabrinuti za radnike, koji putuju svakodnevno iz Kragujevca, Lapova, Jagodine.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

NAJINTIMNIJI DETALJI IZ PUTINOVOG ŽIVOTA O ovome nikada ne govori: Kada sam rekao to, mislio sam na nju... (VIDEO)