УСЛУГЕ И ТЕХНИКА НАЈВЕЋИ ПРОБЛЕМ! Које жалбе грађани најчешће упућују потрошачким организацијама у Републици Српској
КУПЉЕНИ фрижидери, бојлери, веш-машине који се покваре након месец дана рада или оштећена обућа и одећа, па изненадни дугови и увећани рачуни за струју, воду или одвоз смећа, најчешћи су разлози због којих се потрошачи у Републици Српској жале и захтевају рекламацију, показују последњи подаци.
- Грађани су се од почетка ове године највише жалили на неприхватање рекламација за техничке производе, одећу, обућу, телекомуникационе и комуналне услуге и друге економске услуге. Рекламације су решаване на различите начине. Трговци су потрошачима враћали новац или им замењивали производе новим - кажу у Инспекторату РС.
Ипак, у удружењима за заштиту потрошача сматрају да грађанима треба заштита односно помоћ код остваривања права као купаца.
- Грађане често преваре даваоци услуга, јер нису добро информисани и нису проверили каква су њихова права - сматра директорка приједорског Удружења за заштиту потрошача "Дон" Муриса Марић.
Она појашњава да грађани поред проблема код купљене разноразне робе, пре свега, технике или обуће и одеће, највише проблема имају са комуналним услугама.
- Плаћање дуговања за одвоз смећа, струје, топлотне енергије, воде или ТВ таксе су најчешћи проблеми наших грађана. Јавна предузећа често фактуришу грађанима рачуне за дуговања по основу комуналних услуга и где им нуде репрограме. Управо тим репрограмима јавна предузећа прикривају свој лош рад, јер нису на време упозорили потрошача да има дуг. То се мора учинити већ након неплаћена два рачуна. Потрошачи треба да се саветују са удружењима потрошача како би добили праву информацију да ли је понуђени репрограм дуга оправдан, а најчешће није - истиче Марићева.
Она апелује на грађане да се обрате удружењима како би заштитили своја права и да не прихватају лако понуђена решења, нарочито око отплате својих дугова.
Душанка Николић, портпарол Инспектората РС каже да тржишна инспекција РС свакодневно у редовном надзору контролише да ли се предузећа и фирме придржавају одредаба прописа, као што су издавање рачуна, истицање продајних цена, декларисање, поседовање гаранције и друго, што директно доприноси заштити потрошачких права.
- По конкретним рекламацијама потрошача, инспекција је у првих пет месеци извршила 128 контрола. У току вршења инспекцијске контроле 74 рекламације су уважене и решене на лицу места, а 13 их је решено након наложених управних мера. У 28 контрола утврђено је да рекламације потрошача нису биле оправдане - појаснила је Николићева.
УКУПНО 2.913 КОНТРОЛА
ЗА пет месеци ове године републичка тржишна инспекција је извршила 2.913 контрола, од чега је 576 било са утврђеним пропустима, који су се најчешће односили на издавање рачуна, истицање цена, вођење пословних књига и евиденција, верификацију мерила и др.
ПРОПАДА ЛАЖНА ДРЖАВА: Светска банка упозорава Приштину - Имате највишу стопу сиромаштва и незапослености у Европи
ТАКОЗВАНО Косово има највишу стопу сиромаштва и незапослености у Европи, упозорила је заменица директора Светске банке за Косово Џејн Спроустер истичући да Приштина што пре мора да пређе на модел конкурентног економског раста који обезбеђује више радних места и бољи квалитет живота, преноси Телеграфи.
05. 01. 2025. у 16:19
БИЋЕ ПУНО СНЕГА, ЧАК И У БЕОГРАДУ: Метеоролог дао прогнозу за празнике, па открио какво ће бити лето и све изненадио
ГОСТ јутарњег програма "Новости" био је метеоролог Иван Ристић који је говорио о томе какво нас време очекује после празника, али и током лета и целе године.
03. 01. 2025. у 20:35
НИЈЕ САМО НОВЧИЋ: Шта се још ставља у божићну чесницу
ЗНАТЕ ли шта све може да се убаци у чесницу и чиме је допуштено заменити новчић?
05. 01. 2025. у 10:17
Коментари (0)